השתלת שיניים –מהן האפשרויות ואילו הליכים מיוחדים קיימים בתחום?

חשוב להכיר כי גם אם יש לכם בעיה מיוחדת כזו או אחרת במערכת השיניים, סביר ביותר להניח כי קיים הליך מיוחד של השתלת שיניים אשר יהיה רלבנטי ומתאים גם עבורכם (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: freepik)

השתלות שיניים הן כיום מההליכים המתקדמים, הנפוצים והמועילים ביותר בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה. תחום זה כולל מספר אפשרויות שונות והליכים מסוגים שונים, המתאימים למגוון רחב של מקרים, תנאים ונסיבות רפואיות

מלבד השתלת שיניים "רגילה" וסטנדרטית – אילו הליכי השתלה נוספים קיימים בתחום כיום ולאילו מצבים הם מציעים מענה? חשוב להכיר כי גם אם יש לכם בעיה מיוחדת כזו או אחרת במערכת השיניים, סביר ביותר להניח כי קיים הליך מיוחד של השתלת שיניים אשר יהיה רלבנטי ומתאים גם עבורכם. להלן כמה מההליכים הנוספים הקיימים בתחום ומציעים פתרון טוב כמעט לכל מטופלת ומטופל, גם כאלו עם מערכת שיניים במצב בעייתי במיוחד... –

השתלות שיניים לאנשים עם צפיפות עצם נמוכה

אחד המקרים הנפוצים יחסית בקרב מטופלים אשר אינם יכולים לעבור מיד השתלת שיניים רגילה ושגרתית, הוא של מחסור בעצם הלסת (וצפיפות עצם נמוכה). אצל אנשים רבים, בעיקר בגילאים מבוגרים יותר (אבל לא באופן אקסקלוסיבי), צפיפותה של עצם הלסת יורדת מסיבות שונות, כך שהעצם במקום בו מעוניינים להשתיל שתל דנטלי אינה עבה, צפופה וחזקה מספיק על מנת שהשתל ייקלט בצורה טובה.

כיום, קיימים כמה סוגים שונים של הליכים מקדימים המאפשרים השתלות שיניים למחוסרי עצם אשר יהיו איכותיות, עמידות ויציבות לטווח הארוך. על מנת לבצע השתלות שיניים למחוסרי עצם מבצעים, למשל, הרמת סינוס כאשר מדובר בחיך העליון, הליך של עיבוי ובניית עצם ועוד.

השתלת שיניים ביום אחד

במקרים הפוכים מאלו של השתלות שיניים למחוסרי עצם, כאשר עצם הלסת של המטופל/ת חזקה וצפופה דיו, ניתן במקרים מסוימים לבצע השתלת שיניים ביום אחד. לא מדובר בכל ההליך המלא עד לסיומו, אלא בהשתלה זמנית המאפשרת לאותו מטופל לצאת מהמרפאה עם שן חדשה כבר באותו היום, אך להחליפה בעתיד בכתר סופי. השתלת שיניים ביום אחד אמנם אינה מתאימה לכל (או לרוב) המטופלים, אך במקרים בהם היא כן מתאימה ניתן לקצר משמעותית את ההליך המלא, ולאפשר למטופל/ת לצאת מהמרפאה עם חיוך מושלם כבר בהתחלה במקום להמתין מספר חודשים עם שן חסרה, כמו שקורה במרבית סוגי השתלות השיניים...

אפשרויות שונות לסוגי כתרים לשיניים

בניגוד לעבר, כיום קיימים מספר סוגי כתרים לשיניים בהם נעשה שימוש שוטף ונרחב, ואת סוג הכתר הספציפי יש לקבוע בהתאם למספר קריטריונים שונים.

שתי האפשרויות העיקריות בתחום הן כתר חרסינה וכתר זירקוניה. זה האחרון הפך פופולארי מאוד בעולם שיקום הפה בעשורים האחרונים, עקב התכונות המתאימות והמועילות של מתכת הזירקוניום, ממנה הוא עשוי. כאשר מדובר בשיניים קדמיות לרוב ייעשה שימוש דווקא בכתר חרסינה (או בכתר משולב של חרסינה עם זירקוניה), שכן ניתן להתאים את הצבע והגוון המדויק שלו בצורה טובה יותר לשיניים השכנות.

בכל מקרה, חשוב להבין כי קיימת כיום בחירה גם בין סוגי כתרים לשיניים, בחירה אותה יש לקבל יחד עם רופא מטפל המתמחה בעולם שיקום הפה.

- בנוסף, כדאי להכיר ולהתעניין גם בתותבות על שתלים, בעיקר עבור מטופלים מבוגרים יותר וכל מי שזקוק למספר גדול יחסית של שיניים חדשות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר