4 טעויות שאתן עושות במקלחת שהורסות את העור שלכן

רבות מאיתנו אשמות בחזרה על אותן הטעויות בכל פעם שאנו נכנסות לאמבטיה, טעויות שעלולות לעלות לנו בבריאות העור. רופאות עור עונות מהן השגיאות הנפוצות ביותר במקלחת ואיך לתקן אותן (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

פעולה בסיסית ויומיומית כמו רחיצה אמורה להיות די פשוטה, אבל רבות מאיתנו אשמות בכך שאנו חוזרות על אותן הטעויות בכל פעם מחדש שנכנסות לאמבטיה, טעויות שעלולות לעלות לנו בבריאות העור. סקרניות לשמוע מהן השגיאות הנפוצות ביותר במקלחת? רופאות עור עונות:

1. בילוי זמן רב מדי במקלחת

"הגורם המרכזי הנפוץ ביותר לעור יבש ומגרד הוא ביצוע מקלחות ארוכות וחמות", אומרת ד"ר שרי מרצ'ביין, רופאת עור מוסמכת מניו יורק. "אני ממליצה לערוך מקלחות קצרות שנמשכות לא יותר מחמש דקות". היכנסו, התנקו וצאו! כדי לחסוך במים ובנזקים לעור, תוכלו לכבות את המים בזמן ההסתבנות.

2. שימוש במים רותחים

בנוסף לבילוי יותר מדי זמן במקלחת, טעות נפוצה נוספת היא להעלות את הטמפרטורה ולהתמכר למקלחת אדים חמה במיוחד. זה עשוי להרגיש טוב באותם רגעים, אבל זה לא עושה טוב לעור שלכן. "אני תמיד אומרת ללקוחות שלי שמקלחות צריכות להיות ביזנס ולא פלז'ר", אומרת ד"ר ריטה לינקר, רופאת עור מוסמכת מניו יורק. "מקלחות חמות באמת משילות מהעור את החלב הטבעי שלו, כך שהמטרה צריכה להיות מקלחות קצרות ופושרות".

3. ניקוי עם מוצרים שהם אגרסיביים מדי

"גורם נוסף לעור יבש ומגורה הוא שימוש בסבונים קשים וריחניים למיניהם וסבונים אנטי בקטריאליים", אומרת ד"ר מרצ'ביין. "התרחקו מכל מה שבושם בכבדות וזכרו שעדינות תמיד טובה יותר".

4. קרצוף עם לופה (ליפה)

"לופות הן מקור לחיידקים ולשמרים ואין להשתמש בהן במקלחת. במיוחד אין להעביר אותן לשימוש מאדם אחד למשנהו, מכיוון שכך ראיתי שמרי עור שפירים מפוזרים בין בני משפחה", אומרת ד"ר לינקנר. במקום זאת, בחרו במטלית רחצה חדשה בכל פעם שאתן מתרחצות, או פשוט השתמשו בידיים עם מעט מים וסבון. אם עליכן להשתמש בלופה, החליפו אותה בכל 30 יום ותמיד תנו לה להתייבש באוויר טבעי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית