"דרך ישרה"

נדה כו • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת נדה כו', שני, כ' חשוון תש"פ, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כו

*דין טפח. *ולד אחר.

א. שליא בבית לת''ק טמא ולר''ש בטל ברוב, והדברים שדינם טפח 1. שליא תחילת דומה לחוט של ערב וסופה כתורמוס וחלולה כחצוצרת, ואין שליא פחותה מטפח. 2. שופר כדי שיאחזנו ויראה לכאן ולכאן. 3. שדרו של לולב טפח. 4. דופן סוכה שתים כהלכתן ושלישית טפח. 6. מוסיף דטפח על טפח ברום טפח מביא את הטומאה וחוצץ מפני הטומאה, ולא נמנה טפח על טפח. 7. אבן היוצא מן התנור טפח הוי חיבור, פחות מטפח כ''ש דהוי חיבור או דהוי פלוגתא. 8. תנורי בנות טפח, בפלוגתא לא קמיירי. 9. מסגרת טפח, כתיבא בקרא. 10. כפורת טפח, קדשים. 11. קורת מבוי רחבה טפח, לא איירי בדרבנן אלא במה שכתוב ולא נתפרש שיעורו.

ב. החששות לולד אחר במפלת שליא וולד 1. נפל שיצא ואחריו שליא, תולין את השליא בולד עד שלשה ימים. 2. ולד שיצא ואחריו שליא תולין אפילו עשרה ימים, ומייתי שתלו עד כ''ג או ל''ג יום. 3. ולד יצא אחרי חבירו בהפרש של או כ''ג, למ''ד יולדת לתשעה אינה למקוטעין, ויהודה וחזקיה בני רבי חייא נולדו בהפרש של שלשה חדשים. 4. המפלת מין בהמה ועוף ושליא, אם קשורה עמהן אין חוששין לולד אחר, ואם אינה קשורה מטילין חומר שני וולדות, דשמא נימוח שפיר של שליא ושליא של שפיר.

שאלות לחזרה ושינון

א. הדברים שדינם טפח (11)

ב. החששות לולד אחר במפלת שליא וולד (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר