מחקר: אנשים נדיבים מאושרים יותר (ויש להם יותר חברים)

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל תוצאות של סקר רב משתתפים חושפות קשר חד משמעי בין חוסר אנוכיות לסיפוק מהחיים בכל ההיבטים: בחברויות, בחיי משפחה, בזוגיות, בקריירה ובכספים (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מהי המשמעות של להיות נדיב? בארבע מילים: לפעול רבות למען הזולת. אם אתם כבר עושים זאת, המשיכו ואם לא, כדאי שתתחילו, מכיוון שסקר שנערך על ידי האתר "The Ascent" מגלה קשר חיובי בין נדיבות לאושר.

על מנת לגלות כיצד חוסר אנוכיות משפיע על תחושת האושר הכללית והסיפוק מהחיים של האדם, באופן מעשי, האתר "The Ascent" ביקש מיותר מאלף מבוגרים בארה"ב לעשות שני דברים נפרדים.

ראשית, המשתתפים ענו על שאלות לגבי מידת שביעות רצונם מהיבטים שונים בחייהם, כמו חברויות, חיי משפחה, חיי חברה, כספים והקריירה שלהם.

שנית, על כל אחד מהמשיבים הוטלה משימה לדרג את מידת האלטרואיזם שלו. הם דרגו עד כמה הם נוטים, בסולם של אפס (אף פעם) עד ארבעה (לעתים קרובות מאד), לדבוק ב-14 התנהגויות אלטרואיסטיות שונות (כמו: תרומת בגדים לצדקה או מתן הכוונה לאדם זר). אלו שדורגו מעל האחוזון ה-75 תויגו כקבוצת הנדיבות הגבוהה ומי שדורגו מתחת לאחוזון ה-25, היו קבוצת הנדיבות הנמוכה.

התוצאות אינן משקרות, אנשים שהיו נדיבים יותר דיווחו על יותר שמחה בחיים. שבעים וארבעה אחוזים מהנשאלים הנדיבים במיוחד היו "מרוצים" מחייהם באופן כללי, לעומת 60 אחוז מהאנשים הנדיבים מעט. אנשים עם נדיבות גבוהה נטו יותר מפי שניים לומר שהם "מרוצים מאד". אנשים שהשיגו ציון גבוה במיוחד בסולם האלטרואיזם היו גם מרוצים יותר בכל קטגוריית חיים רלוונטית: חברויות, חיי משפחה, חיי חברה, חיים זוגיים, קריירה וכספים.

הנשאלים הנדיבים במיוחד היו כמעט פי שלושה "מאושרים מאד" מדי יום. נראה כי הם לא רק היו מאושרים יותר, אלא מאושרים לעתים קרובות יותר. תחושת האושר הכללית הגבוהה הזו בקרב אנשים נדיבים, עשויה להיות תופעת לוואי חיובית של הסבירות הגבוהה שלהם למצוא חיים משמעותיים יותר. האנשים הבלתי אנוכיים הללו נטו כמעט פי שלושה לתאר את חייהם כ"משמעותיים מאוד". לקבוצה הנדיבה היו גם יותר מעשרים אחוזי סיכוי להיות אופטימיים לגבי עתידם, להתגאות בעצמם ולמצוא הנאה בעבודתם.

אז האם זו הפתעה שיש להם סיכוי שיהיו להם גם חברים קרובים יותר? אלה שזוהו כבעלי נדיבות גבוהה דיווחו על 3.2 חברים קרובים בממוצע, לעומת 2.6 בקרב הקהל הפחות נדיב ואנחנו לא מדברים רק על חברים, אלא על חברים שביקרו אותם בבית החולים, עזרו להם לעבור דירה, להסיע אותם לשדה התעופה וממנו ולהלוות להם כסף.

זה מוכיח את האמרה שאתם צריכים לתת קצת כדי לקבל קצת - ככל שתהיו נדיבים יותר לאהוביכם, מכריכם ואפילו לאנשים זרים, כך גדל הסיכוי שאותם מעשים חסרי אנוכיות יגמלו לכם מתישהו בהמשך הדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר