כולן מורחות מסכת חלבונים על הפנים; על מה ולמה?

לאחרונה התוודענו למסכת חלבונים ואנחנו סקרניות לגביה, אז רופאת עור עונה על כמה שאלות - מאיפה הגיע הרעיון הספציפי הזה והאם הוא באמת בטוח לשימוש (יופי)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מאז ומעולם נשים רקחו מוצרי טיפוח לעור, בביתן שלהן. מהטפחת משחת שיניים על פצעים ועד הכנת מסכת פנים מחלבונים להידוק הנקבוביות, ישנם מספר מתכוני "עשי זאת בעצמך" פופולריים שהועברו מדור לדור (או שקנו את שמם בפינטרסט ובבלוגי יופי בינלאומיים).

לאחרונה התוודענו למסכת חלבונים ואנחנו סקרניות לגביה, אז ד"ר מישל הנרי, רופאה ומרצה לרפואת עור, מניו יורק, עונה על כמה שאלות - מאיפה הגיע הרעיון הספציפי הזה והאם הוא באמת בטוח או לא.

למה נשים מורחות חלבוני ביצה על הפנים שלהן?

"חלבוני ביצים מורכבים ממים, ליזוזומים וכ-10 אחוזי חלבון", מסבירה הנרי. "חלק מהיתרונות כביכול הם שחלבון ביצה יכול לעזור ללחך את העור מכיוון שהוא מתפקד כחומר לחות (מרכיב הקושר מים לעור). חלבונים עשויים לסייע גם בהפחתת פצעונים, מכיוון שהליזוזום מחטא ומעכב חיידקים הגורמים לאקנה בכניסה לגופנו".

האם בטוח לשים חלבוני ביצה על העור?

הדאגה העיקרית במריחת חלבונים קרוב לעיניים, לאף ולפה שלנו היא עם הביצים עצמן שלמרות הנדירות, יכולות להכיל לפעמים סלמונלה. הנרי אומרת: "אם אתן חייבות לשים חלבוני ביצה על הפנים שלכן, וודאו שאתן יודעות מאיפה הם מגיעים".

אמצעי הזהירות הנוסף שיש לקחת בחשבון הוא הסיכון הפוטנציאלי לתגובה אלרגית - במיוחד אם יש לכן תינוקות או ילדים קטנים. (רגישויות לביצי עוף שכיחות יותר ממה שאתן חושבות והן למעשה האלרגיה השניה בשכיחותה בקרב ילדים, לאחר חלב פרה.)

הערה אחרונה בנוגע לזהירות: כמו בכל מרכיב או מוצר חדש, עליכן לבצע בדיקה בפינה נסתרת, לפני שאתן מורחות אותו על כל הפנים. אתן יכולות לעשות זאת על ידי מריחת כמות קטנה של חלבון מתחת לסנטר או מאחורי האוזן (כלומר, באזור פחות נראה לעין) ולחכות 10-15 דקות. יש לשים לב לאדמומיות, גירוד או נפיחות, שיכולים להעיד על אלרגיה, לפני שטיפה. אם לעור שלכן אין תגובה אלרגית, אתן יכולות להמשיך.

ובעוד שאתן יכולות להכין מסכה משלכן, מוטב להשתמש במוצרים המכילים תמציות של החלבונים (והחלמונים!), בכדי לספק את היתרונות של טיפוח העור ללא סיכון (אפשרי) לסלמונלה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית