אאא

נפיחות, או בצקת - המונח הרפואי להתנפחות כתוצאה מצטברות נוזלים - יכולה להתרחש בכל חלקי הגוף, אך לעתים קרובות בולטת יותר לעין ברגליים או בכפות הרגליים. בדרך כלל כפות רגליים נפוחות אינן מעוררות דאגה, מסביר ד"ר סטיבן לאם. אבל כדאי לדעת מה בדרך כלל גורם לרגליים להתנפח, כדי לפנות לרופא אם יש צורך, או להשיב את כפות הרגליים לגודלן  המקורי בעצמכם.

1) טיסה או נסיעה ארוכה

כשאתם יושבים זמן ממושך, "הוורידים שלכם אינם מפיצים דם בחזרה ללב, באופן יעיל", אומר ד"ר לאם. ברביצה ארוכה יש שתי בעיות: "היא מפחיתה את התכווצות השרירים שעוזרת להחזיר דם ללב והוורידים ברגליים נדחסים, כך שפוחתת זרימת הדם".

כדי למנוע או להגביל נפיחות בפעם הבאה, חשוב לקום, להתמתח ולנוע. בטיסות ארוכות טווח הסתובבו כל שעה-שעתיים. "גרבי גומי יכולים גם לעזור להפחית נפיחות", אומר ד"ר לאם; הם יכולים למנוע מהנוזל להצטבר ברגליים.

2) חוסר בפעילות גופנית

כמעט כולנו יכולים להרוויח מתנועה לעתים קרובות יותר. מפגשים נוספים בחדר הכושר בהחלט נחשבים, אך גם הוספת תזוזה לאורך היום. לאורח חיים בישיבה יש השפעות שליליות רבות, כולל על מחזור הדם והוא גורם לכפות הרגליים שלכם להתנפח.

כדי להפחית את הנפיחות, קחו הפסקות הליכה רגילות או בצעו מתיחות לאורך כל היום, מציע ד"ר אלכס מקדונלד, רופא משפחה.

3) אכילת יותר מדי מלח

התפנקות בארוחות מלוחות או הוספת יותר מדי ממנו למזון שלכם, יכולה לגרום לאגירת מים - מה שעלול להוביל לרגליים, קרסוליים וכפות רגליים נפוחים, מסביר ד"ר לאם. "ממש כמו שמאכלים מלוחים יכולים לגרום לנו להרגיש נפוחים באיזור הבטן, הפחתת צריכת המלח היומית יכולה לעזור לצמצם את נפיחות הרגל התחתונה", אומר ד"ר לאם.

4) נטילת תרופה חדשה

תרופה חדשה - כמו תרופות נגד לחץ דם גבוה ומשככי כאבים ללא מרשם - יכולה להעלות את הסיכון לנפיחות. אבל זה "מאוד אינדיבידואלי", אומר ד"ר מקדונלד.

אם הנפיחות לא משתפרת לאחר מספר ימים, היא מכאיבה או מקומית רק ברגל אחת, ד"ר לאם מציע לשוחח עם הרופא שלכם, מכיוון שזה יכול להעיד על בעיה בריאותית גדולה יותר.