הפיילוט שהפך להצלחה

ירושלים מתחילה שבוע עם עיר נקיה ובתנועה זורמת

פיילוט שהוכרז ע"י מר משה ליאון בחודש ניסן האחרון הצליח מעל למשוער והועתק לשכונות נוספות ברחבי ירושלים • סיפור ההצלחה ששינה את פני עיר הבירה (חדשות מקומיות, מקודם)

פינוי אשפה במוצ'ש (צילום: יח"צ)

לקראת סוף החורף הקודם הנחה משה ליאון את אגף התברואה לקיים פיילוט לפינוי אשפה גם במוצאי שבתות בשכונות נוה יעקב, חומת שמואל, רכס שלמה ושכונת הר נוף. עד כה עובדי אגף התברואה לא פינו אשפה במוצאי שבת אלא ביום ראשון בבוקר ובמהלך ימי החול בשבוע.

וכך הכריז ראש העיר ירושלים, משה ליאון: " במסגרת רפורמת הניקיון שעתידה לעבור ירושלים בשנה הקרובה גם ימי איסוף האשפה יותאמו לצורכי השכונה. בחודשים האחרונים בדקנו את השכונות השונות בעיר וכרגע החלטנו לצאת בפיילוט של פינוי אשפה במוצאי שבת בכמה שכונות נבחרות. במידה והפיילוט יצליח הוא יורחב לשכונות נוספות".

חודשים ספורים לאחר הכרזה זו ולאור ההצלחה הגדולה ושביעות הרצון של התושבים, הפרויקט הורחב לעוד שכונות

הנתונים שהחלו לזרום לחפ"ק העיריה הצביעו על שיא חדש של כ-600 טון אשפה שנאספו בכל מוצאי שבת מהשכונות המשתתפות.

ראש העיר שראה את חזונו משממש אל מול עיניו הוציא הודעה נלהבת: "במסגרת רפורמת הניקיון שעוברת ירושלים בחודשים האחרונים, ולאור הצלחת פרויקט פינוי אשפה במוצ"ש, אנחנו הולכים ומרחיבים את הפרויקט לעוד שכונות בעיר. פינוי האשפה במוצאי שבת מביא לניקיון השכונות לקראת השבוע החדש , ובכלל זה מקל על זרימת תנועת כלי הרכב ומונע פקקים בשעות הבוקר של יום ראשון. נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים. המספרים מדברים בעד עצמם – כמות האשפה שנאספת במוצ"ש היא מהגדולות שנאספו אי פעם, כמות התלונות בימי ראשון בבקר, פחתה משמעותית, ושביעות רצון התושבים – עלתה!".

השכונת שהצטרפו להצלחה היו בית וגן וארמון הנציב ואחריהם הגיעו גם שכונות נוספות ברחבי העיר: נווה יעקב, חומת שמואל, רכס שלמה, שכונות שמואל הנביא, מעלות דפנה, סנהדריה, רוממה, בוכרים, גאולה, מקור ברוך ובית ישראל.

עיריית ירושלים הכתירה את הפרויקט כהצלחה גדולה בעיקר לאור כמויות האשפה שמפונות במוצאי שבתות וההקלה המשמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר שהביא לשחרור משמעותי בעומסי התנועה בעיר.

מנהל אגף התברואה בעירייה, גיל גורני ציין: "מלבד התגובות המאוד חיוביות על הניקיון בשכונות, ישנן השלכות לאורך השבוע. התושבים מתעוררים לשכונות נקיות, מספר התלונות ירד בכ-90% על פינוי האשפה, הפינוי משפיע גם על רמת הטיאוט שעלתה. אני מאוד מקווה להרחיב את הפינוי במוצאי שבתות בכל העיר. נוכחנו להבין שלא ניתן לחזור לאחור, אנחנו עם הפנים קדימה ונמשיך לפעול למען ולטובת התושבים וכל מי שמבקר בעיר. ורק בקשה לי מהתושבים, אנא אל תחסמו את המכלים/כלי האצירה עם הרכבים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר