קווים לדמותו

נפטר הכנר שהוביל את המוזיקה האנדלוסית

היום הלך לעולמו לאחר מחלה קשה, הכנר יוסי שריקי ז"ל, מבכירי המוזיקה האנדלוסית והמרוקאית בישראל ואחד המוזיקאים האהובים בתחום, מקצועית ואנושית (מזרחי)

רפאל ביתאן | כיכר השבת |
(צילום: מז'ייאן אביקסיס)

הכנר יוסי שריקי המוסיקאי הנערץ ופסקול צלילי האנדלוס בארץ, הלך לבית עולמו, והוא בן 69 בלבד.

שריקי, היה שותף ומייסד באינספור הרכבים מוסיקלים, מהם מקומיים, ומהם כלל ארציים, מורה דרך עבור גדולי הפייטנים והחזנים המרוקאים, ובעיקר יזם של רעיונות גדולים בתחום. הוא דחף ועודד ותרם וגייס בעצמו אינסוף משאבים אישיים וכלכליים לטובת חיזוק ושיבוח תרבות השירה המרוקאית והאנדלוסית בארץ.

הפרטים הכלליים עליו פחות או יותר ידועים ומפורסמים בין חובבי הז'אנר, אך מה שמפורסם ומורגש הייתה יותר מכל אישיותו הנדירה, הטאצ' המיוחד שלו עם כל המוסיקאים, והיכולת שלו למגנט את כולם לטובת סגנונו הייחודי ומטרותיו התרבותיות למען כולם.

צלילי נגינתו מזוהים מבעד לכל מופע בעשרות השנים האחרונות, גדולי הפייטנים והזמרים בארץ ובעולם התהדרו במעטפת המוסיקלית של ההרכב בראשותו.

בשנים האחרונות חלה התדרדרות במצבו האישי בעקבות פטירת בנו, מה שהשפיע גם על מצבו הפיזי, ולאחר מאבק ממושך בייסורי גוף קשים, הבוקר הזה, הוא נפח את נשמתו ועלה בסערה השמימה.

הידיעה על פטירתו הכתה באבל את כל מכריו, תלמידיו, שומעיו, קולגות, ומוסיקאים רבים מכל קצוות הקשת שסיפרו על אישיותו המיוחדת.

מהם מספרים על מקצועיותו הייחודית והנדירה, מהם דווקא משתפים בנימה אישית על כמה עודד אותם, תרם מעצמו להצלחתם ופירגן. מהם מתארים את המאמצים האדירים שהשקיע במערכות יחסיו האישיות עמהם, לעודד ולדחוף לעשייה תרבותית איכותית, בדגש על מסורת הפיוט והשירה המרוקאית אנדלוסית, מתוך מטרה של חיזוק המורשת והמסורת הקדושה והאיכותית הזו.

חובה לציין כי יוסי שריקי היה מצד אחד מקצוען ואיש עבודה יוצא מן הכלל, אך הוא לא נתן לכל אלו למסחר את ערכיו המוסיקליים, כי אם גייס אותם למען הגשמת מטרותיו האידיאולוגיות, ולכן תרומתו לז'אנר המרוקאי והאנדלוסי בארץ לא תסולא מפז.

יוסי שריקי תשי"א - תש"פ

יהי זכרו ברוך!!!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר