השף המלכותי לשעבר: המלכה אליזבת לא סופרת קלוריות

השף בדימוס של מלכת אנגליה סיפר על חוויותיו כבשלן של משפחת המלוכה וגילה פרט מפתיע על האישה השמרנית ביותר בעולם: אין הגבלה קלורית על המנות שהוגשו לה והן היו עשירות בשומן (תרבות)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בראיון שערך לאחרונה האתר "דליש", השף של בקינגהאם פאלאס לשעבר, דארן מקגראדי, גולל את החוויות שעבר בתפקיד האיש שמבשל למלכת אנגליה את האוכל וחשף כמה מהעדפותיה הקולינריות - כמו הסטייק האהוב עליה שהוכן מבשר צבי שניצוד באיזור בית הקיט של משפחת המלוכה. אבל הפרט העסיסי ביותר שגילה מקגארדי הוא שלמלכה אליזבת לא היו מגבלות מזון רבות, במיוחד בכל מה שקשור לקלוריות.

"אחד הדברים שלמדתי במהרה בעבודה אצל המלכה, היה שכל המנות היו עשירות בשמנת, חמאה ושומן", הוא אמר. "קלוריות לא היו חשובות באמת. יכולנו להשתמש בכמויות גדולות של שמנת וחמאה במנות שרצינו וזה פשוט גרם להן להיות טעימות להפליא. זה באמת היה מטבח צרפתי מסורתי".

בעוד שמקראדי הודה שהמלכה היא "מכורה לשוקולד", הוא שיבח את כוח הרצון שלה בהגבלת צריכת קינוחים. "המלכה כל כך משמעתית", הסביר. "הדהים אותי ששלחנו לה עוגת שוקולד גדולה נהדרת כארוחה או לשעת התה של אחר הצהריים והיא פשוט לקחה את הנתח הזעיר ביותר ממנה".

השף אפילו הבחין שהיא מעולם לא נטלה מנה נוספת. "אם היא היתה רוצה עוד, היא היתה ממתינה עד למחרת כשהעוגה הזו תעלה שוב על השולחן", הוסיף מקגראדי.

מי ידע שפרוסה קטנה של עוגת שוקולד היא הסוד לאריכות החיים של הנערה הנצחית בת ה-93?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית