מחקר: אמהות נותנות לתינוקות אוכל מוצק מוקדם מדי

על פי מחקר, רק שליש מהתינוקות האמריקנים הכירו מזון מוצק בגיל המומלץ - חצי שנה. בנוסף, שני שליש מההורים הודו שהזינו את ילדיהם במאכלים שאינם חלב אם או תחליף לו, לפני הזמן המומלץ (תינוקות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם יש לכם ילדים, אתם יודעים שלעולם לא תוכלו לנצח. תמיד יש מישהו שמבצע את תפקיד ההורות טוב יותר מכם או גרוע מכך, מישהו שמרגיש צורך לומר לכם היכן אתם טועים בתחום, כל הזמן. ועכשיו, מחקר גילה שהורים מאכילים את התינוקות שלהם בצורה לא נכונה והמידע הזה שומט את הקרקע מתחת לרגלינו.

ארגון הבריאות העולמי והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, ממליצים להורים להמתין לפחות חצי שנה, לפני שהם מאכילים את תינוקותיהם בכל דבר שאינו חלב אם או תחליף לחלב אם. על ידי הזנת תינוקות במוצקים מוקדם מדי, הם יפספסו חומרים מזינים חשובים שניתן למצוא רק בחלב אם ובתחליפיו. חומרים מזינים אלה חשובים במיוחד במהלך שלבי התפתחותו המוקדמת של התינוק.

אבל תזמון הוא הכל. אם אתם מציגים לתינוקכם מאכלים מוצקים מאוחר מדי, זה גם מהלך שגוי. "היכרות עם מאכלים משלימים מאוחר מדי, קשורה לחסרים במיקרו-תזונה, לאלרגיות ולתזונה לקויה יותר בהמשך החיים", אומרת החוקרת קלואי מ. באררה, העובדת במרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

מחקר הראה כי רק שליש מהתינוקות בארה"ב הכירו מזון משלים (דהיינו: מוצק) בגיל שישה חודשים. נוסף על כך, שני שליש מהאנשים הודו שהזינו את ילדיהם במאכלים שאינם חלב אם או תחליף חלב אם, לפני הזמן המומלץ.

המחקר גילה גם כי כ-16% מההורים חשפו את צאצאיהם למוצקים או משקאות אחרים לפני גיל 4 חודשים וכ-38% החלו עם מוצקים בגיל חמישה חודשים. עם זאת, כמעט 13% מהתינוקות לא התחילו לטעום מוצקים עד גיל 7 חודשים.

ד"ר ג'קלין לונדון מעודדת הורים לא רק לפעול על פי חוק שישה חודשים, אלא להתמקד גם בהתנהגויות התפתחותיות מסוימות: "ישנם אינדיקטורים התפתחותיים מסוימים המראים מתי ילד מוכן למוצקים, כולל יכולת לשבת עם תמיכה, להישען קדימה ואחורה כאשר הוא מעוניין באוכל, לייצב מספיק את הראש והצוואר ומוכנות למגוון מרקמים (למשל. ידיים בפה)", היא אומרת.

כאשר תינוק מוכן למוצקים (זכרו שכל תינוק שונה!), לונדון ממליצה להורים להתחיל עם אוכל עם מרכיב אחד שטחון דק. היא ממליצה על מוצקים פשוטים כמו דגני אורז מועשרים בברזל והכי חשוב, הימנעו מכל המזונות שעלולים לגרום לסכנת חנק אפשרית, כמו ענבים, אגוזים או גזר.

כמובן שחשוב לבדוק תמיד עם רופא הילדים של ילדכם, בטרם תבצעו שינויים בשגרת האכילה שלו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית