אוהבים את השקט שלכם? חייבים להכיר את הטרנד הזה

לא אוהבים אירועי ענק בהם אינכם מכירים אנשים רבים ומתעבים שטחים פתוחים ברחבי המשרד, המייצרים אינטראקציות חברתיות לרוב? כנראה שאתם צריכים "חדר שקט". כך תיצרו אחד כזה בבית (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אין שני מופנמים הזהים זה לזה, אבל אם אתם מחשיבים את עצמכם ככאלה, סביר להניח שאתם לא אוהבים אירועי ענק בהם אינכם מכירים אנשים רבים; אתם בוודאי מתענגים על הזמן שלכם לבד. מעטים האנשים שאוהבים חללים פתוחים במשרדים, אבל יש סיכוי טוב שאתם מחבבים אותם פחות מרובם. אם כל זה נכון לגביכם, אתם כנראה אכן מופנמים ויכולים ליהנות מאד ב"חדר שקט".

הרעיון של "חדר שקט" דומה למערה, בכך שהוא מעוצב באופן שמתאים להעדפות ולצרכים הספציפיים שלכם. "חדר שקט" בעצם מיועד לאנשים מבוגרים הזקוקים למרחב הטענות באנרגיות.

"אני מאמינה שלכל בית צריך להיות 'חדר שקט', שבו אנשים כמוני יכולים לסגת הצידה ולעבד את היום שלהם, להטעין את הסוללות הפנימיות שלנו ולהתאושש מהמחיר הכבד שיש לתפקוד בעולם המיועד להצלחת אנשים מוחצנים", אומרת רחל קאנון, מעצבת פנים ומופנמת בעצמה.

חדרים שקטים הם הרחבה של האידאה שהמרחבים והסביבות שבהם אנו פועלים - בעבודה ובבית - יכולים להשפיע על התפוקה שלנו ועל הרווחה הכללית שלנו. קאנון מכנה את הקונספט הזה "המגמה הגדולה הבאה בעיצוב פנים". על ידי עיצוב שטחים שמתאימים לצרכים שלנו ושמסייעים בטיפוח מערכות יחסים בין אישיות, או עידוד מנוחה ורגיעה, אנו יכולים לשפר את חיינו בצורה דרסטית.

"עיצוב מכוון, מתחשב ושקול בהתאם לצרכים העמוקים ביותר שלנו - כולל אלה שאנו חשים אנוכיים בבקשתם - הוא משנה חיים", אומרת קאנון.

עיצוב מכוון זה אינו מוגבל להקמת "חדר שקט" נפרד. שטח כזה קשה יותר להשגה, אך כל אחד יכול לנקוט בצעדים כדי לתמוך טוב יותר בנטיות המופנמות שלו בביתו, גם אם ברשותו המון מקום פנוי.

ראשית, אומרת קנון, עליכם להיפטר מחללי "אופן ספייס".

"בבית, משפחות נוטות להתאסף באזור המשותף שהוא הסלון, חדר האוכל והמטבח, בכל ערב בשבוע", היא אומרת. "אמא או אבא מכינים ארוחת ערב, שני ילדים מנסים להכין שיעורי בית במתמטיקה, שניים אחרים משחקים להנאתם - אבל טיפוסים מופנמים לא יכולים להשיג מיקוד עמוק עם תפאורה מסוג זה".

בעבודה, לעתים רחוקות ניתן לעצב מחדש את המשרד, אבל בבית אתם יכולים לייעד חללים לצרכים שונים. עבור מופנמים רבים משמעות הדבר יכולה להיות התרחקות ממרחבים פתוחים.

הצעד הבא הוא להקדיש חדר אחד בבית ל"חדר השקט" שלכם. אולי חדר השינה, אבל הוא יכול להיות המשרד הביתי, אם יש לכם אחד כזה או המטבח: המפתח הוא לחשוב על חלל כמקום שאתם יכולים להיות בו ללא גירויים חיצוניים ולהיטען, גם אם רק לזמן קצוב ומועט. זה בהחלט לא חייב להיות חדר שמוקדש אך ורק לשקט - במקרה זה, "החדר השקט" נמצא בעיני המתבונן.

השלב האחרון בעיצוב חדר לביישנים הוא להתמקד ביצירת חללים שמסודרים היטב ונטולי עומס. קאנון אומרת שהיא עיצבה את המטבח שלה כך שלכל חפץ יש את המקום שלו; בלעדי הרעש החזותי של עומס מיותר, יתכן ויהיה קל יותר לאנשים סגורים לחוש מלאי אנרגיה.

"אני מצפה שהבית כולו יביא לי תחושה משקמת כזו - ביטחון, שלום, מנוחה", אומרת קאנון. "הסביבות הביתיות שלנו צריכות לעשות זאת עבורנו, לא משנה כמה גדולות או קטנות הן".

הרבה מופנמים חושבים על הבית כמקום בו הם יכולים באמת להיות הם עצמם: יצירת מרחב בו זה יתקיים הוא המפתח להישאר מלאי אנרגיה בעולם מוחצן. כיצד יראה התהליך הזה? הכל תלוי במשאבים ובמרחב שלכם, אבל אם אתם יכולים לחצוב את החדר השקט שלכם - אפילו בפינה שקטה במחסן - אתם עשויים למצוא את עצמכם רגועים ומוטענים עוד לפני שאפילו תבחינו בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר