"דרך ישרה"

שבת יב • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת שבת יב', רביעי, כב' אדר תש"פ, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף יב

א. אמרינן במשנה ולא יפלה את כליו, ומפרשינן את הדינים בכינים 1. בעי אי המשנה איירי ביום והחשש שמא יהרוג כינה או בלילה ושמא יטה, ופשט דהוי משום שמא יטה דומיא דלא יקרא לאור הנר. 2. אסור להבחין לאור הנר בין בגדי גברים של בני מחוזא לבגדי נשים זקנות משום דהוו דומין. 3. אין פולין ברה''ר מפני הכבוד, וה''נ אין להקיא ברה''ר. 4. נטילת הכינה, לת''ק שרי למלול אך יזהר שלא יהרוג, לאבא שאול נוטל אבל לא ימלול שמא יהרוג, ולרבה שרי אף להרוג. 5. הריגת מאכולת בשבת, ב''ש אסרי וב''ה שרו.

ב. השמועות בחולה 1. ב''ש אסרי בשבת לבקר חולים ולנחם אבלים וב''ה שרו, וכן פליגי אי שרי לשדך התינוקות וללמדם ספר ואומנות. 2. הנכנס לבקר חולה אומר שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבא. 3. המתפלל על החולה צריך לערבו בתוך שאר חולי ישראל. 4. איכא שכינה למראשותיו של החולה, להכי שרי לבקש עליו בלשון ארמי, ויש לשבת לפניו באימה, וילפינן שהקב''ה סועד את החולה וזנו.

ג. אסרינן לקרוא בשבת לאור הנר שמא יטה, והדינים 1. האיסור אפי' שהנר גבוה. 2. שרי בשני בנ''א אם עוסקים בענין אחד ובמדורה אסור. 3. אדם חשוב שרי, ואם משים עצמו כהדיוט על ד"ת כגון רבי ישמעאל אסור. 4. שרי לשמש לבדוק כוסות כשאינו קבוע או בקבוע ובנר של נפט, ופליגי בדין שמש שאינו קבוע בנר של שמן. 5. החזן מסדר רק ראשי פרשיותיו. 6. שרי לתינוקות לסדר לל''ק רק ראשי פרשיות ולל''ב אף לקרות כיון דאימת רבן עליהן.

שאלות לחזרה ושינון

א. הדינים בכינים (5)

ב. השמועות בחולה (4)

ג. הדינים בקריאה לאור הנר (6)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר