תכנית מיוחדת לנשים

כך תעסיקו את ילדיכן בתקופת הקורונה - ותתחזקו באמונה

מה עושים עם הילדים בבית ומה זו 'קייטנת הקורונה'? וגם: איך להתחזק באמונה ובביטחון בתקופת הזו? • חני מרזל וטל סבג מתארחות בתכנית הנשים של "כיכר השבת" בהנחיית יהודית לייזרוביץ (משפחה)

(ניהול אולפן:אריאל ליבא)

מיוחד לימי הקורונה: יהודית לייזרוביץ' מארחת באולפן "כיכר השבת" את חני מרזל, שנותנת לאלפי נשים כל השנה עצות ורעיונות למשחקים, תעסוקה ופתרונות לאמהות - ובמיוחד בימים אלו, ואת טל סבג, מרצה מבוקשת ומזכת הרבים שתדבר על זמן ניסן, זמן גאולה, וכן על נסיון הפרנסה בימים הקשים האחרונים, וגם - איך מתחזקים באמונה?

רגע אחרי שפשטנו את המסכות של פורים, הצטווינו לשים מסכות חדשות. נראה שהקב"ה חיכה לרגע שנסיים את שמחת הפורים בשלמות, והטיל עלינו משימה חדשה: וירוס הקורונה שמתפשט כמעט בכל העולם.

האם כדי להפחיד אותנו? או לטהר אותנו? מה באה ללמד אותנו ההתכנסות הזו פנימה? חזרה אל הבית, אל המשפחה, אל הילדים, אל עצמי. כל הריצות שרצנו כמו עכברים בתוך גלגלת תרבות הצריכה, הפנאי, הקניות, העבודה, ההתרוצצויות שחשבנו שאי אפשר בלעדיהן מתגמדות -פוס משחק! חייבים לעצור. בעל כורחנו הרפנו אחיזות, בעל כורחנו התכנסנו משפחות משפחות, כדי שנשוב לדברים הכי טבעיים, הכי פשוטים שלגמרי שכחנו.

וכרגע אנו נדרשות לגייס חוסן ואמונה כי אנחנו עומדות בחזית: מול הילדים, מול הורינו המבוגרים, מול הפחד הכלכלי, מול הפסח שמתקרב. ולא תמיד זה קל להיות חזקה , מובילה, בטוחה. יש רגעים שגם אני רוצה שיחזקו אותי, שיגידו לי שיהיה בסדר, שיש פה תכנית מדוייקת ועכשיו הזמן להרפות. אז התכנית הזו היא בדיוק בשבילכן, להטעין את עצמכן ולהמשיך מחוזקות.

בתכנית נדבר על המישור המעשי - איך מעסיקים את הילדים כל כך הרבה שעות? החופש הגדול נראה קייטנה לעומת זה

ובמישור הרוחני - איך מתחזקים בימים האלו, גם באמונה וגם מול דאגות הפרנסה.

האורחות באולפן:

• חני מרזל - הורות בראש אחר: חני נותנת לאלפי נשים במהלך כל השנה עצות ורעיונות למשחקים, תעסוקה ופתרונות לאימהות. היא תספר לנו מה היא עושה עם הילדים בימים הארוכים האלו בבית ואיך אפשר להעזר בה.

הצטרף אליה גם לוי, בנה של חני, שיספר על הקעמפ של אמא, איך זה עובד ומה ההרגשה בקיטנה.

כמו כן, חני תיתן רעיונות על הימים בבית, לאחר מכן רעיונות להכנה לפסח עם הילדים, ואיך להתמודד עם

ריבים בין האחים.

אחרי שמצאנו פתרונות לילדים, הסוגיה הבאה בתור שנדרשת בימים האלו היא חוסר הוודאות, חוסר הידיעה מה הלאה, מתי זה יגמר, מה רוצים מאיתנו בכלל ומה יהיה עם הפרנסה? בימים אלו המניה של האמונה נוסקת ויש לה ביקוש גדול.

• האורחת השניה: טל סבג מרצה ומזכת הרבים. בימים שפויים קצת יותר, מוציאה טל קבוצות של נשים לקברי צדיקים ברחבי העולם וממנפת את הכח של הרשתות החברתיות כדי לחזק נשים באמונה וביטחון.

היא תשוחח על "מה קורה פה? מה בורא עולם אומר לנו?" נדבר גם על זמן ניסן, זמן גאולה, על נסיון הפרנסה ואיך מתחזקים באמונה.

את התקופה הזו נעבור ביחד, לנסות לשמח מבודדים, להרים טלפון, לשלוח הודעה, להתקשר לסבא וסבתא, ולהתעניין מי צריך תפילות.

נקבל כלים ונתחזק - כי רק ביחד ננצח!!! נתראה בתכנית הבאה!

צפו בתכנית המלאה

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית