אתן מורחות אותו בימים בהירים ושטופי שמש ואפילו מוודאות שאתן מוגנות כאשר השמיים מעוננים. אבל האם ידעתן שלמרות שאתן שוהות בבית כל היום, אתן לא יכולות לדלג על משיחת מקדם הגנה?

לדברי ד"ר הדלי קינג, רופא עור ומדריך קליני לרפואת עור במכללה הרפואית ווייל באוניברסיטת קורנל, ישיבה ליד חלון שטוף שמש, אף שהיא טובה לבריאות הנפש שלנו, אינה עושה חסד עם עורנו. למרות שרוב החלונות, ככל הנראה, חוסמים קרני UVB (הגורמות לכוויות שמש), קרני UVA אכן חודרות דרך זכוכית והן אלה שגורמות לקמטים עמוקים, כתמי שמש וסרטן.

מה המשמעות של זה, אם כן? האם אתן הולכות להישרף עקב ישיבה ליד החלון האוורירי, שהוא מעין פיסת חוף בימים אלו? כנראה שלא. אבל אתן תסבו נזק לעורכן לטווח הארוך. אז מרחו קרם הגנה של 30 ומעלה על כל חלק בעורכן שנחשף לחמה, כשאתן יושבות ליד חלון שטוף שמש. (למרבה הצער, לא, הברונזר עם ה-SPF 5 שלכן לא יספיק.)

בהזדמנות זו, לא יזיק שתשקלו להשקיע בקרם שיזוף שמגן בנוסף מפני אור כחול, הנפלט על ידי מכשירים אלקטרוניים כמו הנייד והטלפון שלכן. אין הרבה מחקר לגבי מידת החשיפה לאור הכחול הפוגעת בעור, אך ממש כמו קרני UVA, אנו יודעים שאור כחול מפרק קולגן ומיישן את העור.

אז מה עליכן לחפש בקרם הגנה? כמו תמיד, הגנה בספקטרום נרחב היא הטובה ביותר, דהיינו בטווח של SPF 30 ויותר. עליכן גם לבדוק את התווית, בכדי לראות באיזו תדירות יש למרוח אותו מחדש (שתלויה גם בכמות הזמן שאתן מבלות בישיבה ליד אותו חלון והאם אתן 'נפגעות' ישירות מהשמש או לא). כך או כך, זה אף פעם לא רעיון רע להוסיף מעט הגנה לעור, אפילו אם יש לכן אפס תוכניות לצאת מהפוך.