'זיכרון' לנשים • צפו

משפחות השכול בראיון מיוחד: אשת הרב רזיאל, ובתו של רב הכותל, הרב מאיר יהודה גץ

הכותבת והיוצרת החרדית ומגישת 'כיכר השבת', יהודית לזרוביץ', התיישבה לשיחה כאובה עם בתו של רב הכותל, הרב יהודה גץ ועם אשתו של הקדוש הרב רזיאל שבח ז"ל שנהרג עקה"ש (מאמע)

יהודית לזרוביץ' | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הכותבת והיוצרת החרדית ומגישת 'כיכר', יהודית לזרוביץ', התיישבה לשיחה כאובה עם בתו של רב הכותל, הרב יהודה גץ ועם אשתו של הקדוש הרב רזיאל שבח ז"ל שנהרג עקה"ש.

במסגרת המיזם של 'כיכר השבת', לקריאת תהילים, יהודית הצטרפה באמצע הראיון למיזם וקראה תהילים. רוצים גם להגיד ולזכות במצווה? כנסו לכאן.

בתחילה סיפרה יהודית לייזרוביץ, כי בשנת - 1873, אהרן הרשלר, יצא להגנת היישוב ונרצח ע"י חברת פורעים ערבים. הרשלר היה אברך משכונת משכנות שאננים.

אותה שנה הייתה שנה מרובת גשמים, והתושבים היהודים לא הוצרכו לקנות מים מהכפר הערבי - סילוואן. הפורעים החליטו לשדוד את היהודים. כאשר הגיעו לשכונה הרשלר זיהה אותם, רדף אחריהם והניס אותם, אך לאחר זמן מה הצליחו הפורעים לירות בו למוות.

התוכנית מוקדשת לעילוי נשמתו של הרשלר, שהוכר כקרבן האיבה הראשון בארץ ישראל.

כאמור בתוכנית ונכיר שתי נשים שאיבדו את היקר מכל, עורכת הדין גברת לילי הורביץ, בתו של רב הכותל, הרב יהודה מאיר גץ - שאיבדה את אחיה אבנר במלחמת ששת הימים, בפריצה לעיר העתיקה. ואת יעל שבח, אשתו של הרב רזיאל שבח, שנרצח בסמוך לביתו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית