זה מה שיקרה לשיער שלך אם תפסיקי לחפוף אותו

עד לפני כמה ימים, חשנו מנצחות כאשר התקלחנו, קל וחומר כשחפפנו את השיער ותהינו אם הוויתור על שימוש בשמפו משפיע על מחלפותינו, מעבר למראה השומני שלהן. אז פנינו למומחים שיענו לנו (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מותר כבר לצאת מן הבית ובעקבות כך שבנו להרגלי ההיגיינה השגרתיים שלנו. אך לא נעים להודות, עד לפני כמה ימים, חשנו מנצחות כאשר התקלחנו, קל וחומר כשחפפנו את שיערנו ולא יכולנו שלא לתהות אם נטישת השמפו לאנחות עושה משהו משמעותי למחלפותינו, מעבר, כמובן, למראה השומני שלהן.

כדי להבין את הדברים לעומק, התייעצנו עם גרצ'ן פרייז, טריקולוגית מוסמכת (מומחית לבעיות ומחלות עור ושיער) ועם הארי ג'וש, מעצב שיער, שסיפרו לנו מה בדיוק קורה לשיערנו כשאנחנו מוותרות על חפיפה במשך ימים ארוכים.

האם הימנעות מחפיפה מזיקה לשיער?

תלוי על כמה זמן אנחנו מדברות כאן. "לא הייתי ממליץ לא לחפוף אותו יותר מדי זמן, אבל לתת לשיער שלכן הפסקה מדי פעם זה לא דבר רע. למעשה, יום או יומיים של הפוגה בין החפיפות מקלים על העיצוב שלו", אומר ג'וש.

המצב נעשה בעייתי כשמתעצלים ומדלגים על חפיפה במשך זמן רב יותר. "למרות שרובנו נשארות בבית בימינו, השיער והקרקפת שלנו עדיין יכולים לאסוף רדיקלים חופשיים כמו זיהום ועשן. הקרקפת שלכן מפרישה את החלב, שהוא תערובת של שמנים השומרים על עור רך וגופנו מווסת את הטמפרטורה שלנו על ידי יצירת זיעה. כל הגורמים הללו יכולים לגרום לזקיקי שיער סתומים, אם לא ננקה אותו כמו שצריך. עם הזמן זה יכול לגרום לנשירת שיער", מסבירה פרייז.

האם זה תלוי בסוג השיער או במרקם שלו?

כן, סוג השיער אכן משחק תפקיד כאן. "נשים עם שיער עדין או דק יותר צריכות לשטוף את שיערן כל יום, כדי להימנע מכל סוג של היווצרות שמן או זיעה, שיכולים לסתום את הזקיק ולגרום לחוסר נפח או למנוע צמיחת שיער חדש. אלו שיש להן שיער עבה מאד או מתולתל יכולות להעביר כמה ימים נוספים בין חפיפה לחפיפה, כל עוד הן לא מזיעות יתר על המידה במהלך אותה תקופה ומנקות היטב את הקרקפת שלהן כשהן חופפות", אומרת פרייז.

האם יש מוצרים או שיטות מומלצות שכדאי להשתמש בהם?

בימים שבין החפיפות, ג'וש ממליץ להשתמש בשמפו יבש, אשר "נהדר בספיגת כל שומן וברענון השורשים במהירות". וכשאתן חופפות את השיער שלכן, פרייז אומרת שיש להשתמש בכריות האצבעות כדי לבצע את העבודה. "הרבה נשים חושבות שהן צריכות להשתמש בציפורניים שלהן בכדי לנקות את הקרקפת, אבל זה יכול למעשה לגרום נזק לזקיקים".

היא גם ממליצה להשתמש בספוג עדין מדי פעם בכדי להסיר הצטברות רעלים מהקרקפת. "עשו זאת עם שמפו מזין וסיימו עם שטיפה במים קרים, שתסיר את העור המת מהשיער שלכן ותחזיר אור, כך שתקבלו גימור חלק יותר ומבריק יותר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית