רוצים לכבס את שמיכות הפוך שלכם? זה מה שצריך לדעת

אחרי שארגנתם כל פינה בבית בכמויות הזמן האינסופיות שהעניקה לנו הקורונה, הגיע הזמן להסיר את הציפיות שעל שמיכות הפוך שלכן ולנקות גם אותן כמו שצריך. כך תעשו זאת (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בואו נודה בזה: כיבוס שמיכות וכריות זה תהליך ארוך ומייגע ורוב הסיכויים שאנחנו לא עושים אותו לעתים קרובות מספיק. אבל כשאנחנו כן משנסים מותניים למשימה המפרכת הזו, אין גבול לסיפוק ולאושר שאנו חשים.

אז אחרי שארגנתם כל פינה בבית, כולל חדר הכביסה, בכמויות הזמן האינסופיות שהעניקה לנו הקורונה, הגיע הזמן להסיר את הציפיות שעל שמיכות הפוך הכבדות שלכן ולהעניק גם להן את הטיפול המגיע להן. כך תכבסו שמיכות פוך + כמה טיפים שימושיים שיגרמו למשימה המעיקה הזו לעבור בצורה חלקה יותר.

ראשית, האם ניתן בכלל לכבס שמיכות פוך?

שאלה מצוינת. עליכם לבדוק תחילה את התגיות שעליהן שממוקמות, ככל הנראה, באחת מארבע פינותיהן. קראו ושימו לב לכל הוראה מיוחדת, כמו טמפרטורת המים, טמפרטורת המייבש ועוד. (למרבה הצער, אם על התגיות מצוין "ניקוי יבש בלבד", יתכן ששאר העצות הבאות לא יוכלו לסייע לכם. עדיף להקפיד על עצה זו ולפנות לסניף הניקוי היבש הקבוע שלכם שהעובדים בו יבצעו את המלאכה במקומכם.)

כיצד לכבס שמיכות פוך

השתמשו בתרסיס להסרת כתמים כדי לטפל בנקודות בעייתיות, לפני כיבוס השמיכות. הוספת אמצעי נוסף שילחם בכתמים עיקשים היא קריטית להשגת ניקיון מיטבי. כמו כן, הקפידו לבדוק אם יש תפרים רופפים, קרעים או חורים ותקנו אותם לפני הכיבוס כדי למנוע מהמילוי לצאת החוצה במהלך הניקוי.

באיזו תדירות כדאי לכבס שמיכות פוך?

מומחים לניקיון הבית ממליצים לעשות זאת פעמיים עד שלוש בשנה, על מנת למנוע הצטברות אבק בלתי רצוי ואלרגנים אחרים בתוך הסיבים.

אז איך מכבסים שמיכות פוך?

לפני שתפעילו את מכונת הכביסה, תחבו שמיכת פוך בודדת לתוכה כדי לוודא שבמכונה שלכם יש מספיק מקום עבורה. אם השמיכה גדולה מדי או נכנסת פנימה בקושי, היא עלולה להימעך במהלך הכיבוס, דבר שימנע ניקוי נאות שלה. (אם יש לכם ספק, חפשו מכונה בגודל מסחרי במכבסה המציעה שירות עצמי.)

עקבו אחר ההוראות הרשומות על תגיות היצרן שעל השמיכות, כדי לבחור את טמפרטורת המים והתכנית הנכונות. השתמשו בחומר הניקוי האהוב עליכם, אלא אם כן צוין אחרת על גבי התגיות והפעילו את המכונה.

האם מותר לייבש את שמיכות הפוך במייבש?

שוב, כדאי לבדוק את תגיות היצרן ולהישמע להוראות הטיפול, במיוחד ביחס לרמות החום של המייבש. אך שמיכות רבות יכולות להיכנס למייבש הכביסה ללא שום בעיה. לאחר הוצאת השמיכות ממכונת הכביסה, הקפידו לנער אותן כדי לחלק מחדש את המילוי ככל האפשר, לפני שתתחילו בתהליך הייבוש.

איך שומרים על שמיכות פוך שלא יהיו "גושיות"?

זה תלוי בגודל ובסוג השמיכות שלכם, הסיכויים שלכם להשיג ייבוש מושלם הם קלים, אך ישנם כמה צעדים נוספים שתוכלו לנקוט בהם כדי לוודא שהשמיכות שלכם ישארו נטולות גושים ככל האפשר. ראשית, קבעו טיימר לכל 30 דקות במהלך הייבוש. לאחר כל חצי שעה, הוציאו את השמיכה ונערו אותה כמיטב יכולתכם כדי לפזר מחדש את המילוי.

נשק סודי נוסף: כדורי מייבש. הם יכולים להוות שיטה יעילה באופן מפתיע לשמירה על ייבוש אחיד ויסודי. השליכו אותם לתוך המייבש בתחילת המחזור כדי לקבל תוצאות מיטביות. (אין לכם כדורי ייבוש? ניתן להשתמש בכדורי טניס במקום זאת)

לאחר הוצאתן מהמייבש, הקפידו לתלות את השמיכות במקום חמים ויבש בכדי לחסל את שאריות הלחות שנותרו בהן לפני שתניחו אותן על המיטות או תצפו אותן בכיסוי שמיכה כלשהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר