זה הכל במוח

10 סיבות מדעיות שנשים מנהלות טוב יותר מגברים

לפני שאת מבקשת העלאה או מציגה ציפיות שכר בראיון עבודה, הנה 10 סיבות מדעיות שיגבו אותך ויבהירו לגורמים הרלוונטיים מדוע את נכס חשוב לחברה. כן, דווקא את (עסקים, נשים)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: CoWomen on Unsplash)

שנת 2020 תפסה אותנו לא מוכנות. אופי העבודה בחברות רבות השתנה, פיטורין המוניים ומשרות שאין בהן יותר צורך פשוט קוצצו. עולם התעסוקה קשוח יותר בימים אלה ואם את עומדת לפני בקשת העלאה או מציגה ציפיות שכר בראיון עבודה, הנה 10 סיבות מדעיות שיגבו אותך ויבהירו לגורמים הרלוונטיים מדוע את נכס חשוב לחברה. כן, דווקא את.

לפני שנפרט את אותן סיבות, הנה כמה עובדות מדעיות: המוח הגברי גדול ב-11% מהמוח הנשי, אך במוח הנשי יש 4% יותר תאים ובנוסף, יש בו יותר תאים עם דחף עצבי גבוה - מה שהופך אותו ליעיל וחסכוני יותר. בעוד גברים מפעילים יותר את האונה השמאלית של המוח שאחראית על הלוגיקה, ההיגיון הסדר והארגון, נשים מסוגלות להפעיל בו זמנית את שתי האונות, כאשר האונה הימנית אחראית על היצירתיות, הרגש והדמיון. יש לנשים גמישות מחשבתית ויכולת תכנון לטווח הארוך שמבוססת על חשיבה הקשרית כיוון שהן מעבירות מידע בין שני חלקי המוח מהר יותר מגברים.

כמובן שהבדלי אנטומיה בין גברים לנשים אינם המשפיעים הבלעדיים על יכולותיהן הגבוהות של נשים כשזה מגיע לניהול, אך בשנים האחרונות הצטברו לא מעט מחקרים שנותנים לפיזיולוגיה יתרון ברור.

1. נשים מתפקדות טוב יותר - גם אם הן סובלות מחוסר שינה
בהשוואה לגברים, חוסר השינה משפיע עליהן פחות והן מצליחות להתגבר עליו מהר יותר.
מקור: מחקר שנערך באוניברסיטת פן סטייט בפנסילבניה

2. ככל שיש יותר נשים בקבוצה, רמת האינטליגנציה המשותפת עולה
לפי הממצאים, אם קבוצת אנשים "רגילים" שמורכבת מגברים ונשים תתמודד מול קבוצת גברים זוכי פרס נובל - הקבוצה הראשונה תגיע להישגים גבוהים יותר. הסיבה לכך: נשים מביעות אמפתיה מה שגורם לתקשורת טובה יותר ולקשב הדדי בין חברי הקבוצה.
מקור: מחקר שנערך באוניברסיטת קרנגי מלון בשיתוף MIT

3. נשים פותרות בעיות בדרכים לא ישירות - ויעילות יותר
בעוד גברים יעדיפו עימות ישיר עם חבריהם לקבוצה עד הגעה לפתרון, נשים ייעזרו גם בכלים נוספים, כמו שינוי טון הקול והבעת רגש כדי להעביר מסרים לא ישירים וכך ניתן להתמקד בפתרונות שיתאימו לכל משתתפי הקבוצה. בניגוד אליהן, גברים יגיעו לרוב לעמדת יחיד מול אנשי הקבוצה שאיתם ומשם הדרך לבידוד - קצרה.

4. לנשים יש זיכרון טוב יותר
לנשים יש היפוקמפוס (המרכז במוח שאחראי על יצירת רגשות וזיכרון) גדול יותר, מה שמיטיב עם קשרים חברתיים, מיומנויות חשיבה ושמירה על הזיכרון, ומגן על נשים מפני התדרדרות קוגניטיבית.
מקור: חוקרת המוח ד"ר לואן ברינזדיין

5. נשים יכולות לבצע כמה פעולות במקביל
ככל הנראה לא חידשנו לכן עכשיו כלום, אבל מחקר ממרץ 2010 הוכיח זאת מדעית ולפי ממצאי החוקרים, חלוקת הקשב של נשים טובה ב-70% מזו של הגברים.

6. לנשים יש חוסן נפשי גבוה יותר וכך הן עומדות בלחצים טוב יותר ולא מבצעות החלטות פזיזות
למעשה, הסיבה לכך נעוצה בהבדלים פיזיולוגיים בין המינים. בעת לחץ, המוח משחרר את ההורמון אוקסיטוצין במטרה לסייע בהרגעה. בעוד ההורמון אסטרוגן (הנשי) תורם לפעולתו, ההורמון טסטוסטרון (הגברי) מנטרל אותו. התוצאה: בזמן משבר, רמת האמון אצל גברים פוחתת והם יתמודדו עם הסיטואציה בצורה יותר אגרסיבית ופחות שקולה.
מקור: מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה

7. נשים מפענחות רגשות היטב
כאמהות ואמהות בפוטנציאל, החוקרים משערים כי לנשים יש יכולת ביולוגית לזהות צרכים של אחרים באמצעות קריאה מיטבית של הבעות הפנים.
מקור: מחקר שנערך באוניברסיטת יורק בטורונטו

8. נשים תמיד צודקות
טוב, לא תמיד, אבל היינו חייבות להכניס משפט אחד כזה - כי לרוב הוא באמת נכון. אינטואיציה נשית היא מושג אמיתי ונשים יהיו צודקות במקרים רבים, אפילו אם הן לא יצליחו להוכיח את הצד שלהן בעובדות. במילים אחרות, נשים מעבדות כמויות גדולות של מידע בלי שהן בכלל יודעות ומגיעות למסקנות הגיוניות, אך יהיה להן קשה יותר להסביר את הדרך שהן עשו.

9. נשים טובות יותר בחיזוי התנהגויות
לא, אנחנו לא נביאות, אך המוח שלנו מכוון קודם כל לאמפתיה של האדם מולנו. יש לנו דחף לפענח כך או אחרת את מחשבותיו ורגשותיו של הזולת וכך ליצור איתו את הקשר הנכון. הסיבה לכך היא המערכת הלימבית המסועפת שבמוחנו שגורמת לנו להיות מחוברות טוב יותר לרגשות שלנו.
מקור: פרופסור סיימון בארון-כהן מאוניברסיטת קיימברידג'

10. נשים מתבטאות בעל פה טוב יותר - ומדברות פחות
מפתיע אה? בילדותן, רוב הנשים למדו לדבר מהר יותר מגברים, יש להן אוצר מילים רחב יותר וכאן מגיע השוס: הן חושבות יותר לפני שהן מדברות. לעומת גברים שמדברים בשביל הדיבור נטו, גם אם לא הוסיפו מידע חדש. בנוסף, נשים ידברו כדי לחזק את הקשר שלהן עם הזולת וגברים יעשו זאת כדי להשפיע על דעתו.
מקור: מחקר שנערך באוניברסיטת מנצ'סטר, מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בסנטה קרוז

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית