התרגשות • צפו

נחשף הציון המקורי של רבי לוי יצחק מברדיטשוב

זרם המתפללים שפסק בעקבות הקורונה, הצמיחו את עבודות התשתית בציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב • במהלכם, נחשפה התגלית המרטיטה בדמות הציון המקורי. צפו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות מוסדות הרב טאלר ברדיטשוב)

התרגשות בעולם החסידות: נהר המתפללים שפסק לזרום כשהדרך לאוקראינה ולברדיטשוב נחסמה בשל נגיף הקורונה, הביאה את רבה של ברדיטשוב, הגאון רבי משה שמואל טהאלער, להשקיע בעבודות תשתית בבית הקברות ובייחוד באוהל שנבנה מעל ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

האוהל הנוכחי נבנה בעשורים האחרונים על גבי יציקת בטון שעל פי השמועה כיסתה על פני הציון המקורי. רבבות יהודים פוקדים מדי שנה את האוהל ואת המצבה שהונחה בו ופועלים ישועות בזכותו של הצדיק, רבי לוי יצחק.

כשהוחלט להרים את רצפת הבטון של האוהל הנוכחי על מנת להתקין במקום חימום תת-רצפתי לתועלת המגיעים למקום בימות החורף, במינוס אוקראיני טיפוסי, התגלתה התגלית ההיסטורית.

תחילה מצאו את ראשיהם של כתלי האוהל העתיק והמקורי שהיו מלאים בפסולת עפר, ומשקבע הרב טהאלער, בהתייעצות עם גדולי ישראל ובפיקוחם האדוק של רבני 'ועד בית החיים' המלווים בתדירות כל פעילות במקום, להוציא את שכבות העפר הממלאות את האוהל; התגלו מצבות הקודש - המצבה המרכזית והמקורית של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, אליה דבוקות מצבותיהם של שלושת בניו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר