"דרך ישרה"

שבת קיז • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת שבת קיז', רביעי, ט' תמוז תש"פ, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף קיז

א. מצילין ס''ת ותפילין מן הדליקה למבוי שאינו מפולש ולבן בתירא אף למפולש, ומפרשינן במאי איירי 1. להו''א ג' מחיצות ולחי אחד זהו מפולש, וב' לחיים אינו מפולש וכר''א שמצריך שני לחיין, ודחי דאינו נחשב מפולש וכן דנציל לתוכו אוכלין נמי. 2. ב' מחיצות ולחי אחד או שנים, וכרבי יהודה דקסבר סגי בשתי מחיצות, ודחי דה"נ לרבנן נציל אוכלין נמי. 3. ג' מחיצות זהו מפולש, ואם יש לחי זהו אינו מפולש, ולכו''ע עבור ס''ת סגי בלחי אחד.

ב. הצלה בדליקה 1. סעודות לאדם ולבהמה, לת''ק שרי להציל רק לסעודות שנשארו עד לצאת השבת, ולר' יוסי תמיד שלש, אבל אסור להציל יותר דחיישינן שיבא לכבות כיון דבהול על ממונו. 2. נשברה חבית בראש גגו מניח כלי תחתיה, ואסור לקלוט ולצרף שמא ישכח ויביא כלי מרה''ר. 3. אם נזדמנו לו אורחין שרי להציל יותר ופליגי אי שרי להערים, להו''א תלוי במח' בהעלאת אותו ואת בנו מהבור בהערמה ביו''ט, ודחי דהתם ר''א שרי כיון דאפשר בפרנסה ורבי יהושע אסר דאיכא צער בע''ח. 4. הציל פת הדראה מציל פת נקיה ולא איפכא. 5. מצילין מיו''כ לשבת אבל לא משבת ליו''כ או ליו''ט או לשבת הבאה. 6. שכח פת בתנור מציל מזון ג' סעודות, ומוציא בסכין לא במרדה כיון דאפשר לשנות.

ג. כבוד שבת 1. לעולם ישכים אדם להוצאת שבת, שנאמר והכינו ומשמע לאלתר. 2. בשבת חייב לבצוע על שני ככרות שנאמר לחם משנה, ורב כהנא בצע על חדא שנאמר רק לקטו. 3. רבי זירא בצע רק בשבת פרוסה גדולה, לכן לא מיחזי כרעבנותא. 4. בצעו על ריפתא דעירובא, כיון שנעשתה בו כבר מצוה אחת.

שאלות לחזרה ושינון

א. המח' בהצלת ס"ת, ומה נקרא מבוי מפולש (3)

ב. הצלה בדליקה (6)

ג. כבוד שבת (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר