הלב של הבית

פינת האוכל משמשת כלב המשפחה. סביב שולחן פינת האוכל אנו נפגשים כמעט כל ערב, כל המשפחה, סביב השולחן, ומתעדכנים אלה בחיי אלה ובחוויות היומיום. המאמר יעסוק בחשיבות שולחן פינת האוכל, שכבר הבנתם שיש לה משמעות רבה(בית, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

פינת אוכל לא רק לערב שבת

פינת האוכל היא מקום המפגש של המשפחה. במשפחות רבות מתכנסים בערב שבת סביב פינת האוכל, לקידוש ולארוחת השבת. זה הזמן בו כולם פנויים וזו ההזדמנות לנהל שיחה. גם אם בני הנוער במשפחה יוצאים לבלות עם חבריהם, הם עושים מאמץ ודוחים את הבילויים שלהם לאחר ארוחה זו. גם החגים הם הזדמנות נהדרת לנצל את פינת האוכל ולשבת יחדיו. אווירת החג מתאפיינת בשולחן ערוך, מפה חגיגית וכלים יפים. משפחות מסוימות אף נפגשות כל ערב או כל בוקר לארוחה משותפת עד כמה שניתן לקיים ארוחה כזו הכוללת את כולם. מעבר לכך, כשמגיעים אורחים לארוחת ערב, פינת האוכל היא המקום האידיאלי לשבת ולסעוד סביב השולחן. בשל עובדות אלו, פינת האוכל צריכה להיות מעוצבת, נוחה ומספיק גדולה כדי להכיל את כל המשפחה.

כיצד תבחרו את פינת האוכל האידיאלית?

ישנם לא מעט סוגים של פינות אוכל בגדלים, צורות, צבעים וסגנונות שונים. על מנת שפינת האוכל תענה על הצרכים שלכם, יש בראש ובראשונה להתאימה לחלל החדר, אם כחלק מהסלון ואם כיחידה נפרדת. ברוב הבתים נוכל לראות שפינת האוכל היא חלק מהחלל של הסלון, וכמוהו היא כרטיס הביקור שלכם. כל מי שנכנס לביתכם יראה מיד את פינת האוכל והסלון.

אם החלל שלכם קטן, עדיף שתבחרו בפינת אוכל עגולה או מרובעת ל-4 איש, שהשולחן שלה ניתן לפתיחה כדי לשמש גם את האורחים שלכם. בחלל גדול, מומלץ לבחור בפינת אוכל רחבה ובמספר כיסאות לפי מספר הנפשות. תמיד תוכלו להוסיף עוד כסאות לאורחים שיגיעו לארוחה. במידה ופינת האוכל נמצאת בחדר או ביחידה נפרדת, התאימו את גודלה לחלל החדר בו היא נמצאת. אל תתפשרו על הנוחות. פינת האוכל חייבת להיות נוחה ומרווחת, הן מבחינת הישיבה והן מבחינת השולחן. כלומר, שוב שתהיה נגישות לשולחן כשכולם ישובים מסביב, ושהכיסאות יהיו מרופדים, נוחים ואיכותיים.

איכות חומרי הגלם

פינות האוכל בנויות מחומרים שונים שיש להתאימם לסגנון הבית שלכם. למשל, פינת אוכל מעץ מלא מתאימה לסגנון הכפרי. החומר איכותי, עמיד למים וקל לניקוי. פינת אוכל מזכוכית ופרזולי מתכת תתאים יותר לסגנון המודרני. סגנון זה מתאפיין בקו פשוט ונקי ובצבעים בהירים. ריהוט בסגנון זה קל יותר להזזה מאשר פינת אוכל מעץ טבעי, אך ישנם חומרים נוספים כמו עץ סנדוויץ' אוpvc שהם קלים להזזה. תוכלו לשלב שולחן מעץ מלא ורגליים ממתכת כאשר סגנון הבית אקלקטי. השתדלו למקם את פינת האוכל מול היציאה למרפסת או מול המזגן כדי שיהיה לכולם נעים בזמן הארוחה. תלו מעל השולחן גופי תאורה המתאימים לסגנון הבית כמו: שנדלירים, ספוטים וכד'. אם החלל שלכם מרובע - בחרו בפינת אוכל עגולה או מרובעת, שהישיבה בה לא תהיה צפופה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר