בדק בית ב-2020

יש כמה מצבים שבהם אנחנו זקוקים לבדיקת רצינית של מצב הנכס שלנו מהמסד ועד הטפחות. המומחים שמציעים לכם את שירותיהם מתפרסים על כמה תחומים שבהם קריטי למצוא את הליקויים הזקוקים לתיקון כמה שיותר מוקדם, לפני מכירה הנכס או לאחר כמה שנים שבהן לא נגעו בו(שיפוצים, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: freepik)

לכל בדק בית מחיר משלו משום שהצוות בודק לפי הצורך ולא תמיד מבקשים בדיקה יסודית של כל המבנה והתשתיות.

מתי מומלץ לעשות בדיקת תשתיות?

לעולם לא קונים חתול בשק ולכן בדיקת בית ותשתיות עושים בעיקר כשרוצים לקנות דירה יד שנייה. חברת הדר בדק ממליצה לא לוותר על בדיקה גם של דירות קבלן, משום שידוע שיש לא מעט ליקויים ופגמים גם במהלך בניית דירה חדשה. לפי החוק, חובה להעביר לקבלן את רשימת הליקויים לתיקון בתוך תקופה קצובה כדי שיתקן אותם ואת זה כדאי שיעשו רק המומחים. בבדיקות כאלה מאתרים לא רק ליקויי תשתית אלא גם בעיות בגימור ובפגמים אסתטיים נראים לעין.

מה בודקים?

הבדיקה החשובה ביותר היא בדיקת ההתאמה של הבית לתכניות שלו ולאישורי הבנייה שניתנו ברשויות. ככל שהבית ישן יותר ויש לו יותר תוספות בנייה ושיפוצים כך חשוב לעשות שהכל נעשה כחוק ובהיתר של ועדות הבנייה. זה חשוב לא רק משום שתוספות בנייה לא מאושרות אינן בטיחותיות אלא גם משום שכל הליך פלילי עתידי יופנה נגדכם ולא נגד מי שעשה זאת במקור. חשוב אם כך לבדוק שהכל נבנה כמו שצריך וללא אלתורים מסוכנים.

בדיקות שווי

לכל נכס יש שווי מוערך ושווי שמשתבח עם השנים. כל נלקח בחשבון בשקלול כל הנזקים והליקויים ועלות השיפוצים שתצטרכו. כדי לקנות נכס כזה חייבים לדעת מה שוויו כעת ועד כמה אפשר לשפר אותו להשביח את ערכו. זה חשוב לא רק לתמחור נכון של עסקת הנדל"ן. בדק בית מחיר יסודי נותן לכם את התמונה המלאה של כל המבנה ושל התשתיות ועלויות השיקום שלהם.

חישובי עלות ומשכנתא

כדי לקנות בית הרוב לוקחים הלוואות ומשכנתא. כך שבדק הבית נחוץ להערכת השווי לא רק לצורך חישובי המס וההיטלים הנדרשים. כשאתם מכינים את הבקשה לבנק לקבלת המשכנתא ואוספים את הכסף לקניית הנכס חשוב לתת שווי ערך אמיתי כדי לא להסתיר נתונים וגם כדי לקבל מהבנק את הסכומים שנחוצים לכם מבלי להיתקע עם שיפוצים שאין לכם כיצד לממן. בחברת המומחים יעזרו לכם לתכנן זאת על ידי מתן פירוט מדויק של כל הסכומים שתידרשו להם.

ביקורת הכרחית

ביקורת מבנים חייבת להיעשות לא רק כשרוצים למכור או לקנות נכס. אחת לכמה שנים מומלץ לבדוק שאין בעיות כלשהן שעלולות להחמיר. כשתופסים נזילות ודליפות או בעיות חשמל וצנרת בזמן, אפשר לתקן אותן בעלות נמוכה יותר בדרך כלל. ככל שתדעו על הנכס שלכם יותר כך גם תשמרו על מצבו הטוב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר