פסק הלכה

בגלל הקורונה: מותר ליטול לולב עם כפפות?

אנשים החוששים מפני מגע בארבעת המינים העלול להעביר את נגיף הקורונה, שאלו את הגאון רבי אשר וייס האם מותר לברך כשהם עוטים על ידיהם כפפות • להלן תשובתו (יהדות)

תמונת אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

שאלה מעניינת הגיעה לפתחו של הגאון רבי אשר וייס, מאנשים ברוסיה ומזרח אירופה, שם יש רבים הנוטלים את הלולב של הקהילה, ולא רוכשים כל אחד לולב בפני עצמו.

בשנה זו מחשש הידבקות בקורונה ע"י ידי נגיעה באתרוג שיד הכל ממשמשים בו, הציעו שכל אחד ילבוש כפפות לפני שנוטל לידיו את הד' מינים כדי למנוע העברת הנגיף ע"י מגע, ושאלת רבים האם יוצאים בכך מצות נטילת לולב.

מביא הגר"א וייס חילוקי דעות בהלכה מדוע אסור ליטול את ארבעת המינים עם סודר. "י"א משום חציצה, ודעת הר"ן דאין בזה פסול חציצה אלא דלא הוי לקיחה תמה".

"ומ"מ נראה דאם טעם הפסול משום חציצה אין כאן לקיחה ובודאי פסול אף בשאר הימים, ואף אם טעם הפסול משום לקיחה תמה נראה דפסול. וכבר כתבו התוס' דאף דפסול חסר אינו נוהג אלא ביום הראשון אין זה משום דלא בעינן לקיחה תמה אלא ביום הראשון, דהלא אף מה שארבעת המינים מעכבים זה את זה משום שאין זה לקיחה תמה, והרי הם מעכבין זה את זה בכל ימי החג, אלא דכל דהוי מעיקר הלקיחה נוהג כל שבעה, וכל שאינו מעיקר הלקיחה נוהג רק ביום הראשון, וכן הוא במשנה ברורה".

"נראה לפי דבריהם, דכל פסול זה שנוטל בסודר דהוי חסרון בעצם הלקיחה נוהג כל שבעה", כותב הגר"א וייס, ולכן פוסק לאסור.

כותב ר' אשר: "ומשום כן נראה דאין ליטול ד' מינים כאשר לובשים כפפות, ואם חוששים מהידבקות במחלה ידאגו לכך שכל אחד ואחד יחטא ידיו היטב בחומר חיטוי אלכוהולי לפני ואחרי שהוא נוטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר