מיטת מעבר: התבגרות הילד

התבגרות היא שלב מבורך ובלתי נמנע בחייו של כל תינוק. אחד הצעדים הראשונים בראשית עצמאותו של העולל הוא יציאתו ממיטת התינוק אל מיטת המעבר, שהיא שלב ביניים רצוי בדרך אל מיטת הנוער (צרכנות, מקודם)

כיכר בשיתוף איקאה | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: pixabay)

במאמר הבא נציג את חשיבות המעבר למיטה מסוג זה, וכן דגשים חשובים שכדאי לדעת לפני שרוכשים אותה.

עד המיטה ומעבר לה

כידוע התפתחות היא עניין אינדיבידואלי מאין כמותו, וכל תינוק מתקדם בקצב שלו. לפי המלצות המומחים, כדאי לעזוב את מיטת התינוק בין גיל שנה וחצי עד גיל שלוש לכל היותר. בטווח הזה התינוק לומד ללכת ולטפס, והשהייה במיטת התינוק כבר אינה בטיחותית עבורו, כיוון שהוא עלול לטפס מעל הסורגים וליפול ולהפוך את המיטה עליו.

מלבד זה, בשלב החיים הזה הפעוט מתחיל לפתח עצמאות, והוא מעוניין בהתקדמות חופשית יותר אל המיטה ומחוצה לה. על אחת כמה וכמה אם הוא כבר נגמל מחיתולים ומעוניין ללכת לשירותים באופן חופשי ועל דעת עצמו. מיטת מעבר נותנת את המענה המדויק לצרכים אלו ומשמשת כמקפצה מוצלחת עבור מיטת הנוער, שמקדימה את המאוחר עבור התינוק הרך עקב גודלה וממדיה שלא מותאמים אליו.

שנת מידות

התפתחות התינוק היא אמנם דבר יפה ומרגש לאין שיעור, אך גם עול כלכלי לא פשוט עבור ההורים. זאת עקב הצורך להחליף ולשנות בתדירות גבוהה חפצים שכבר אינם מתאימים לפעוט הגדל. גם בתחום השינה אין חדשות טובות בעניין זה, ומיטת המעבר תוכל לשמש את הילד עד גיל שש לכל היותר. טווח המידות של מיטת מעבר אינו אחיד ונע ברוב המקרים בין 60 ל-80 סנטימטרים לרוחב, ו-130 ל-150 סנטימטרים לאורך. ככל שהמיטה תהיה במידות גדולות יותר כך היא תוכל לשמש את הילד לאורך זמן רב יותר. עם זאת מיטות גדולות, גם אם הן מיטות מעבר, עלולות להרתיע את הילד בתחילה, לכן כדאי למצוא מידת ביניים שאכן הולמת את התינוק.

אופציה משתלמת בעניין זה הוא לרכוש מיטה עם אפשרות הארכה, שניתן להגדיל בהתאם לגדילת הילד, כך שבסוף תשמש אותו כמיטת נוער לכל דבר ועניין.

שנת ישרים לתינוקות העוברים

שינה היא היבט חשוב מאוד בחיי כולנו, ועוד יותר מכך בחיי התינוק. לכן חשוב לאפשר במיטת המעבר את כל התנאים שיספקו שינה איכותית, בטיחותית ונעימה עבורו. מומלץ לבחור מיטה עשויה מעץ מלא, שהוא חומר גלם איכותי ויציב גם אם מעט יקר. בנוסף, כדאי לבחור למיטה מזרן שאינו קשה או רך מדי ובעל אפשרות לשימוש דו צדדי, כך ששחיקתו תהיה איטית יותר.

בטיחות היא דבר שחשוב לא להתפשר עליו ואין צורך לפרט מדוע. לכן כדאי לבדוק את חיבורי מעקי הבטיחות לפני הרכישה ולעמוד על טיבם. להורים דאגנים במיוחד מומלץ להוסיף למיטה מעקה מודולרי נשלף שמאפשר רמת בטיחות נוספת. כמו כן חשוב לוודא שהמיטה עומדת על שש רגליים, כך שתוכל לתמוך במשקל התינוק בכל מצב - גם בשינה רגועה וגם בהשתוללויות בזמן ערות.

לסיום, על מנת להקנות לילד שינה נעימה יש לאפשר אווירה מתאימה שתשרה עליו נוחות. לכן ההמלצה היא להעביר למיטת המעבר את השמיכה המוכרת והישנה ממיטת התינוק, שתיתן לו תחושה של דבר מוכר וביתי. בנוסף, כדאי לתת לילד לבחור את המצעים המועדפים עליו (ולא על ההורים בהכרח), למשל כאלו המעוטרים בדמיות טלוויזיה אהובות עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר