הרב הצעיר בישראל

מרבני העיר חיפה: הרב משה ראוכברגר זצ"ל

לפני שעה קלה הגיעה הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי משה ראוכברגר זצ"ל, מרבני העיר חיפה, לאחר שהיה חולה תקופה ארוכה • אביו של לייזר ראוכברגר מעיריית י-ם (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"מ ראוכברגר זצ"ל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, מגיעה הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי משה ראוכברגר זצ"ל, מרבני העיר חיפה ותלמידו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בנו הגדול, הוא אליעזר ראוכברגר, מ"מ ראש עיריית ירושלים.

המנוח נולד לפני כשמונים ושלוש שנה לאביו הרב מרדכי יהודה ראוכברגר, בתחילת מלחמת העולם השנייה באירופה, כשנגמרה המלחמה, עלו המשפחה לארץ והתיישבו בחיפה.

בילדותו למד בחיידר המקומי, בגיל 14, הוא נכנס ללמוד בישיבת פוניבז', לאחר שנה, עבר בהוראת החזו"א לישיבת לומז'ה ולאחר כמה חודשים, עבר ללמוד כשש שנים בישיבת חברון, עד לנישואיו עם בתו של הגאון רבי מאיר סגל ועבר להתגורר בעיר חיפה.

בגיל 26 מונה לרב שכונת בת גלים - והיה נחשב לרב השכונה הצעיר ביותר בישראל, אחרי כ-20 שנה עבר לכהן ברבנות השכונה - רמת הדר בחיפה וזכה להאהיב את שמו יתברך בקרב הציבור הדתי, המסורתי והחילוני, היה חבר מועצת הרבנות הראשית במשך עשרות שנים.

היה יו"ר ועד רבני השכונות בעיר חיפה והיה ממלא מקום רב העיר חיפה - לאחר פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן. בחיפה מספרים, כי התושבים היו מגיעים לראות את הספרייה הענקית והייחודית שהייתה לרב בביתו.

במשך השנים, הרב היה מקורב מאוד למרן הגרי"ש אלישיב, ואף היה אחראי על זהות בחירות הרבנים הראשיים לישראל והדיינים.

בשנים האחרונות, הרב לא היה במיטבו ועבר להתגורר בשכונת בית וגן הירושלמית. בימים האחרונים, סבל מתסחיף ריאות, עד לפטירתו.

בחייו, נפטרו לו שתי נשים ושני ילדים. בנו הבכור, הגאון רבי חיים זצ"ל (בגיל 46), שהיה נחשב כעילוי וחתנו של הגרי"מ פיינשטיין ואת בתו שרה, שנפטרה באופן טרגי (טבעה בים) מספר חודשים לאחר חתונתה עם הרב יצחק ברקמן.

הותיר אחריו, את בניו; ר' אליעזר ראוכברגר, מ"מ ראש עיריית ירושלים, ר' יהושע, מנהל מחלקת תרבות בעיריית חיפה, בתו מיכל, בנו מוטי, בעלי רשת 'פעמית סטור', בתו נורית והבן ר' יוסף, מקורבם של גדולי ישראל.

מודעת האבל

הלוויה תצא הלילה בשעה 10.15 בדיוק, מבית ההלוויות שמגר בדרכה לחלקת הקבר בחיפה.

ת.נ.צ.ב.ה

  • לפניות בנושאי 'דיין האמת', פנו אל המייל: chsidim@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר