'שיעור כללי' מאברהם אבינו: איך להיות עשיר?

סדרת הספרים "עץ החיים והכסף" מאת היזם מייקל אייזנברג, מעניקה לכם פרשנות כלכלית ועסקית על התורה – שבוע אחר שבוע. בואו ללמוד מה הדרך של תורת ישראל להיות עשירים (חרדים)

אבי האומה הוא גם בעל הרכוש הראשון בהיסטוריה שלנו (צילום: שאטרסטוק)

מי שקורא את פרשיות התורה בחומש בראשית, רואה שלאברהם אבינו יש הרבה מאד תכונות טובות. על רובם אנחנו שומעים כבר בגן הילדים - אמונתו בה', מסירות הנפש והכנסת האורחים. כל זה נכון כמובן, אבל יש עוד תכונה אחת שלא מדברים עליה מספיק: אברהם אבינו היה עשיר.

מייקל אייזנברג, מאנשי הון סיכון המצליחים בישראל חושף בעץ החיים והכסף את העקרונות הנצחיים להתנהלות מוצלחת בעסקים, בכלכלה ובמשא ומתן המסתתרים בתורה — ומראה כי הרלוונטיות שלהם בעולם הקפיטליסטי והטכנולוגי בו אנו חיים רק הולכת וגדלה.

ראו ראיון שערכנו בכיכר עם מייקל אייזנברג >>

התורה מדגישה את תכונה העושר, ולא במקרה. "וְאַבְרָם כָּבֵד מְאֹד בַּמִּקְנֶה בַּכֶּסֶף וּבַזָּהָב" (בראשית יג, ב): אברהם לא היה נדל"ניסט אלא נדד ממקום למקום עם רכושו. אברהם אבינו היה רועה צאן וסוחר מצליח, בעל אינסטינקטים עסקיים חדים, שהקנו לו רכוש רב ויתרונות במשא ומתן. למעשה, הפעם הראשונה שמופיעה בתורה המילה "רכוש", היא בסיפורי אברהם. אבי האומה הוא גם בעל הרכוש הראשון בהיסטוריה שלנו והמילה רכוש חוזרת כחוט השדרה בפרשיות הראשונות אודות אברהם.

עטיפת הספר -, אפשר לרכוש כאן>>, (יח"צ)

דרך דמותו של אברהם אומרת לנו התורה: השאיפה לעושר אינה פסולה. להפך: הרצון לחיות ברווחה ולהגיע לעצמאות כלכלית הוא טבעי ומבורך. אברהם לא מציג בפנינו דמות מיוסרת שנזקקת לתמיכת אחרים, אלא מודל לחיקוי של אדם עשיר ומצליח. השיעור שאברהם אבינו והתורה רוצים ללמד אותנו, טוען מייקל אייזנברג בספרו "עץ החיים והכסף", הוא לא האם להיות בעל רכוש, אלא איך להיות בעל רכוש.

רכשו כעת במחיר מבצע את ספרי סדרת "עץ החיים והכסף"! >>

אברהם ביסס את העושר שלו לא על רדיפה חומרית גרידא אלא על ערכים. גם כשהיה לו רכוש רב הוא לא שכח שמקור הכוח שלו הוא א-לוהיו, ולא הזניח את האחריות המוטלת על האדם שזוכה להיות בעל ממון: לדאוג לזולת, ולהיטיב עם הגר והיתום (לוט אחיינו). לאברהם אין רק רכוש בכסף ובזהב אלא גם "בנפש" – נפשות שהוא תמך בהם ושאותם קירב, יחד עם אשתו שרה, לאמונת ישראל. זה הניסיון שעומד בפני כל איש עשיר: להרוויח, אבל להמשיך להאמין שהייעוד של העושר הוא עשיית טוב לאחר. אברהם הוא המודל של העמידה בניסיון הזה.

חברה בעלת ערכים כמו זה שלימד אברהם, מסכם אייזנברג, "מתעשרת ומתקיימת. התובנה שהעושר מקורו מה' מובילה לנכונות לעבוד קשה וגם להתחלק בפירות העמל עם העני והרש. חברה מצליחה המושתתת על צדקה ומשפט, דרך ה׳ ודרך אברהם, היא חברה חזקה, חסינה ומאריכת ימים בטוב".

זהו שיעורו של אברהם אבינו לכל מי שרוצה להתעשר. רוצים ללמוד גם את השיעורים של נח, משה, והשבטים יששכר וזבולון? רכשו כעת במחיר מבצע את ספרי סדרת "עץ החיים והכסף"! >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר