6 טיפים שיקפיצו את ארון הספרים שלכם לשלב הבא

בעבר, היו בכל סלוני ישראל את אותן ספריות. עם חיטובים מפוארים, טורים של ספרים וויטרינת כלי כסף במרכז. בהמשך, לקוחות רבים ביקשו להפוך את הארון לאלמנט עיצובי וייחודי. כך עושים זאת נכון (עיצוב הבית)

מינדי ויזל | כיכר השבת |
עיצוב פנים: מינדי ויזל (צילום: שמוליק וינרייך)

כאומה, אנו גאים בכינוי הסטריאוטיפי - "עם הספר". ואכן, העם היהודי מתהדר בספרים לרוב ויותר מכך - באידיאל הלימוד המהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות היהודית.

לא בכדי, ארון ספרים מכובד הוא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית היהודי ואף מהווה סמל סטטוס. אנו נהנים לגרום לו להיראות מרשים ועשיר ולכבד את האוצר הקדוש המאוחסן בו.

במשך שנים רבות היו בכל סלוני ישראל ספריות דומות למדי בעלות 'שטאנץ' זהה. הן היו עציות, מעוטרות בחיטובים מפוארים ובתוכן טורים טורים של ספרים, עם ויטרינת כלי כסף במרכזן. במהלך השנים, כשהמודעות לעיצוב הבית וייחודיותו התחזקה, החלו לקוחות רבים לבקש להפוך את הארון לאלמנט עיצובי וייחודי שאינו מעמיס על החלל ומייצר בו עניין במידה המתאימה.

עיצוב פנים: מינדי ויזל (צילום: עידן גור)

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בבואכם לעצב לעצמכם את ספריית החלומות:

1. מגלה טפח ומכסה טפחיים - שלבו בארון מקטעים הסגורים בדלתות, לצד מדפים פתוחים. ראשית, משחקי ה"פתוח- סגור" יוסיפו עניין לארון. שנית, החלקים הסגורים ירגיעו מעט את עומס הספרים ויאפשרו לכם לחשוף רק סטים ייצוגיים ומרשימים שיפארו את הסלון שלכם.

2. תנו ספייס - שלבו בארון מדפים או נישות המיועדים לאביזרי נוי וצמחים. כך תקבלו מראה ארון אוורירי, ללא עומס בעיניים, המהווה מוצג עיצובי לצד אחסון ספרים פרקטי.

3. טובים השניים מן האחד - שלבו בארון חומרים שונים. ארון בעל גוון אחיד ומונוטוני יגרום למראה עייף ומשעמם. שילוב צבעים יקפיץ את מראה החלל וינסוך בו רעננות ופרשיות.

4. טפח מעל הקרקע - התחילו את הארון כ-20-30 ס"מ מהרצפה על מנת ליצור מראה מרחף. כמובן, חשוב לוודא שהקיר עליו אתם מתכננים את הארון הוא קיר יציב ועבה. קיר גבס דקיק עלול שלא להחזיק את העומס. הניתוק מהקרקע יוצר מראה אוורירי ומרווח, שגם מגדיל את התחושה בחדר וגם מקליל את נראות הארון. בשטיפה אתם תודו לי על זה.

עיצוב פנים: מינדי ויזל (צילום: שמוליק וינרייך)

5. לא רק ספרים - חשבו על אלמנט נוסף שתוכלו לשלב בארון, שיוסיף לו עומק עיצובי. לדוגמא: שילוב של אקווריום מיוחד, שילוב של ארון יין ומשקאות, שילוב של אח בוערת, וויטרינה או פינת הדלקת נרות וכל רעיון אחר שמתחשק לכם.

6. צאו מהשורה - הסימטריה לעיתים חשובה ויפה ואף תורמת לתחושת הסדר, אך לעיתים, הסטייה ממנה תוסיף לארון שלכם עניין ותשדרג את המראה שלו. למשל: מי אמר שוויטרינה חייבת להיות במרכז? אולי אם תהיה ממוקמת בצד היא תשבור את הרצף באופן מחמיא יותר?

(צילום: שאטרסטוק)

לסיכום, יצאתם עם כמה רעיונות טובים לעיצוב הארון שלכם? יופי. עכשיו רוצו לפתוח איזה ספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר