צפו בביצוע

החזן בן ה-95 שר והתנצל: "סליחה שזייפתי"

קטע נדיר מתוך הופעתו של זקן החזנים בשנת 1988, החזן שמואל ויגודה בן ה-95 ששר את יצירתו "השיר שהלוויים" בניצוחו ועיבודו של מרדכי סובול. צפו בביצוע ובסיפור מאחוריו (חזנות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: אנסמבל יובל)

אופיר סובול: ביום חמישי הקרוב - כ"ד כסליו, נציין 30 שנה לפטירתו של החזן שמואל ויגודה.

ויגודה - מלחין, חזן וחוקר תולדות החזנות. זקן החזנים בדורו ומאחרוני עידן הזהב של החזנות היהודית.

ויגודה נולד בשנת 1892 ונפטר בשנת 1990 כשהוא בן 98.

בגיל 7 נתבקש יחד עם אחיו, להצטרף למקהלתו של יוסל׳ה רוזנבלט, לאחר ששמע אותם שרים בחתונה, יחד עם אביהם שרגא. שמואל ואחיו נסעו עם יוסל׳ה לפרשבורג, למדו, שרו וגרו אתו בביתו במשך שנתיים וחצי.

בשנת 1923 היה זה שוב יוסל׳ה שקיבל את פניו בהגיעו לחופי אמריקה וכבר בשבת הראשונה, הזמין אותו יוסל׳ה לעבור לפני התיבה בבית הכנסת היוקרתי שלו - ׳אוהב צדק׳ במנהטן. ויגודה הרשים מאוד את המתפללים והגבאים והמעגל נסגר 3 שנים לאחר מכן, כאשר מונה שם כמחליפו של יוסל׳ה.

בשנת 1988 נחשב ויגודה ל׳זקן חזני הדור׳ והוא הוזמן ע״י אבא להשתתף בקונצרט הצדעה לכבודו שקיימנו בהיכל התרבות בת״א. קהל חובבי החזנות השתוקק לראות ולשמוע, את מלחין ומבצע הלהיט ״השיר שהלויים״ בגילו המופלג - 95!

הכרטיסים נחטפו מיד וכך הפך קונצרט זה, לקונצרט החזנות הראשון בהיכל התרבות ת״א שהפך ל׳סולד אאוט׳.
לפני מספר שבועות, מצאתי לשמחתי את העותק המקורי מאותו המופע ועכשיו נוכל כולנו ובאיכות HD, להיזכר ולחוש בפלא הגדול של החזן שמואל ויגודה בן ה-95, מבצע את יצירתו ״השיר שהלויים״.

ויגודה, נסע את כל הדרך לארץ יחד עם בנו הפסנתרן רוברט שבמיוחד עבורו, כתב אבא את הפתיחה לפסנתר ולתזמורת. ויגודה בן ה-95 עמד על רגליו, נאם, הצחיק וביצע את היצירה, מול עיניהם המשתאות של התזמורת, המקהלה וחזני הערב שעמדו ברעד בסמוך לו. תוך כדי מחיאות הכפיים הסוערות, ניגש אל אבא ואמר לו: "אני מצטער שמעט זייפתי, שכחתי לפתוח את מכשיר השמיעה..."

יהי זכרו ברוך!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר