בסוף פרשת ויגש אנחנו פוגשים את יוכבד.

משפחתה המורחבת יורדת למצרים עם סבה הגדול יעקב-ישראל. לידתה מתרחשת ברגע הכניסה למצרים - בין החומה החיצונית והפנימית.

יוכבד היא הנפש השבעים והיא עתידה להפוך לאם גואלם של ישראל, משה רבנו, אחותו הגדולה מרים ואחיו אהרון אוהב השלום.

***

ניצוח וטיפוח הם שני השלבים הנדרשים לתיקון עולם:

ניצוח - פעולה גברית לוחמנית, כדי לשבור ולהכניע את הקליפות המתנגדות לקדושה.

טיפוח - פעולה נשית המכוונת לעלות ולרומם את העולם (לאחר שנכנע) אל הקדושה.

כשם שבגלות מצרים, שפתחה את התהליך העולמי העצום להעלאת ניצוצות הקדושה הטמונים בשבעים אומות העולם, הייתה זו אישה, יוכבד, שהשלימה את שבעים הנפש - כך גם הגאולה תגיע בזכות נשי ובנות ישראל.

מצוות הח״ן שקיבלנו (הדלקת נרות - המאירה את הבית ואת השבת, חלה - המזינה את המשפחה וטהרה - הבונה את הזוגיות בקדושה), משקפות את הפיכת העולם למתוקן ומואר באור השכינה ומזרזות את הדרך אל הגאולה.

השבוע ארחנו את פנינה סורסקי, נשואה באושר, אמא ל-7, סבתא ל-28 - משפחה מרתקת.

פנינה מודה לה' על תדר פנימי עוצמתי של שפע ונתינה. היא יכולה להביא דיוק כמו קרן לייזר, מבינה בנפש האדם מעבר למילים הנאמרות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

המודל של פנינה הוא לאזן בין חלקי החיים - מצפן החיים.

***

בפרשת ויגש, אחיו של יוסף עומדים מול המשנה למלך הגדול, שליט מצרים, פרעה, מבקשים ממנו אוכל ואז מתרחש כל הסיפור שעוברים איתו, הסיפור עם בנימין.

יוסף יודע מי הוא ומי הם, יש לו את הדיוק שלו.

האם יש דברים נכונים שנמצאים בנו, שאנשים אחרים ואנחנו לא רואים? או שאנחנו מכירים את עצמנו היטב וצריכים להתנהג רק לפי הקול הפנימי שלנו?

האם תמיד אנחנו צריכים לשים את עצמנו על השולחן, למי שלפנינו? אולי יש מקומות שלא כדאי לפשוט הכל ולזרום עם מי שנמצא מולנו?

מה פנינה מאחלת לנו, הנשים החרדיות העסוקות? כל התשובות בתכנית. צפייה מהנה.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת

[email protected]