"דרך ישרה"

פסחים לא • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים לא, שלישי, ז' טבת תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף לא

*גביית בע"ח למפרע. *החיפוש.

א. בע''ח לאביי גובה למפרע ולרבא מכאן ולהבא, ופליגי בהקדיש מלוה דלאביי אגלאי למפרע דהיה שלו ולרבא השתא קני שהרי יכל לסלקו בזוזי. והשמועות 1. ראובן שמכר לשמעון שדה באחריות ושמעון טרם פרע לראובן את דמי השדה ומת ראובן ובעל חובו של ראובן טרף משמעון את הקרקע ושמעון פייס את הבע"ח בזוזי יכולים בני ראובן להוציא את השדה ממנו, ושמעון יכול להגבות להם קרקע בחובו וחוזר וגובה ממנה את אחריותו ומהני משום שעבודא דרבי נתן. 2. במשנתינו נכרי שהלוה לישראל על חמיצו של הישראל מותר בהנאה, לרבא איירי בהרהינו ולמסקנא דאמר מעכשיו. 3. ישראל שהלוה לנכרי על חמצו אינו עובר ולר''מ עובר, ופלוגתייהו להו''א אי בע''ח גובה למפרע או מכאן ולהבא ודחי אמאי קאמר דנכרי שהלוה לישראל לכו''ע עובר, ולמסקנא פליגי בהרהינו האם הא דבע"ח קונה משכון זהו גם מנכרי או לא, ונכרי מישראל לכו''ע לא קונה ולכן הישראל עובר.

ב. שיעור החיפוש 1. חמץ שנפלה עליו מפולת הוי כמבוער פליגי אי מפולת כל שהוא סגי או דבעינן שלשה טפחים כחפישת הכלב. 2. כספים שמירתן בקרקע, וסגי בטפח הואיל וליכא ריחא.

שאלות לחזרה ושינון

א. המח' אם בע"ח גובה למפרע והשמועות (3)

ב. שיעור החיפוש (2)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר