"דרך ישרה"

פסחים מא • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים מא, שישי, יז' טבת תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף מא

*צליית פסח. *האיסורים ומלקות. *הלישה והמים. הדרן!

א. צליית פסח ואכילתו 1. האיסור בשאר משקין לחכמים ק''ו ממים ולרבי שנא' בשל מבושל, ונפ''מ דאוסר גם בצלי קדר. 2. בשלו ואח''כ צלאו אסור. 3. צלה ואח''כ בשל אסור, ואתי להו"א כרבי יוסי דאוסר מצה שבשלה, ולמסקנא כר"מ ויליף מבשל מבושל. 4. צלה כל צרכו עד שנחרך פטור. 5. אכלו חי פטור, ואסור משום דאינו צלי אש. 6. בישל בחמי טבריא בשבת פטור ובפסח עובר כיון שאינו צלי אש.

ב. האיסורים ומלקות 1. לרבא נא ב', מבושל ב', נא ומבושל ג', ולאביי לל''ק לקי רק חד דלא לוקין על לאו שבכללות, ולל''ב לא לוקה כלל משום דלא מיחד לאויה. 2. אכלו נא, מבעו''י פטור ומשחשיכה חייב. 3. צלי, מבעו''י לא נפסל מבני החבורה ומשחשיכה נפסל. 4. האיסור בנא אל תאכלו ובצלי ואכלו את הבשר בלילה, ולאמר הוי לאו דזהו לא אמור או לאו נאמר.

ג. דיני הלישה והמים 1. שופכים מי תשמישו של נחתום במקום מדרון, ומים מועטים שרי אף במקום אשבורן. 2. יש ללוש רק במים שלנו. 3. אין ללוש בחמה ולא במים חמים. 4. צריך לעסוק כל הזמן בבצק. 5. צריכה שני כלים של מים אחד לקיטוף ואחד לצינון ידיה, ובעברה ולשה פליגי.

הדרן עלך פרק שני!

שאלות לחזרה ושינון

א. צליית פסח ואכילתו (5)

ב. האיסורים ומלקות (4)

ג. דיני הלישה והמים (5)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר