"אין ילד רע, יש ילד שרע לו" - גם אם הוא של חינוך מיוחד

השבוע אירחנו את הרבנית גב' אסתר ארנסטר, מנכ"לית מרכז סולם לילדי החינוך המיוחד. שמענו איך היא חווה את ראיית האלוקות דרך הילדים האלה וכיצד אנשים בסביבת המשפחה יכולים לעזור (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(ניהול אולפן ועריכה: הלל רוזנברג)

בפרשה השניה בחומש שמות, וארא, מתחיל תהליך הגאולה משעבוד מצרים. ה׳ מודיע למשה שהוא דורש ממנו ומבני ישראל להאמין כפי שהאמינו אבותיהם. בהמשך, מתחיל ה׳ להכות את המצרים.

הפרשה מתארת את שבע המכות הראשונות.

***

בפרשת וארא ה׳ משיב לשאלת משה במילה אחת, המילה שבה פותחת הפרשה: "וארא!" - ללמדנו שגם בחשכת הגלות, עבודת ה' צריכה להיות באופן של ראיית אלוקות.

תמיד עלינו לחוש שה' ניצב מעלינו ומביט בנו ומעולם לא עזב אותנו. עלינו להתבונן בבריאה הנפלאה המתחדשת בכל יום, מתוך ידיעה ברורה שהעולמות הם הלבושים של ה' שבהם הוא מסתתר. ובמיוחד נשים לב להשגחה הפרטית עלינו בכל עת ובכל שעה.

ויש חשיבות גדולה לעבודת ה' מתוך ראיה, משום שמה שאדם רואה בעיניו הוא אמיתי לגמרי!

***

"וארא אל אברהם, אל יצחק ואל יעקב". קבלנו אותה ירושה מאבותינו, כך שסתם "וארא" שייך לכל אחת מאיתנו.

המשימה שנגלית לנו מפרשת וארא היא להאיר את הגוף והעולם הגשמי ב"נר מצוה ותורה אור" - לקבל החלטות טובות בהפצת היהדות והפצת המעיינות חוצה וממחשבה טובה נעבור למעשה טוב בזריזות ובשמחה.

השבוע אירחנו את הרבנית גב' אסתר ארנסטר, מנכ"לית מרכז סולם לחינוך מיוחד, אמא למשפחה ברוכת ילדים, סבתא טריה, עובדת מבוקר עד ערב להביא רווחה לילדי החינוך המיוחד.

הגב' ארנסטר עומדת בראש מערכת חינוכית טיפולית מורכבת, הכוללת מעון יום שיקומי וגנים תצפיתיים לילדים עם עיכוב התפתחותי.

כל הזמן אומרים שהילדים המיוחדים הם נשמות גבוהות. מפרשת וארא אנו למדים לראות את ההתגלות האלוקית גם במקרים הקשים ביותר כמו במצרים.

גב' ארנסטר סיפרה לנו קצת על ההתמודדות של הורים ואחים של ילדים. שמענו איך היא חווה את ראיית האלוקות דרך הילדים האלה ואיך אנשים בסביבת אותה משפחה יכולים לעזור, או לפחות לשים לב לקטנות, להיות רגישים.

היא גם דיברה בכנות על הקשיים והאתגרים וסיימה באיחולים שלה להורים לילדים מיוחדים ובכלל לנשות ישראל.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר