"דרך ישרה"

פסחים מה • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים מה, שלישי, כא' טבת תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום:נתי שוחט, פלאש 90)

דף מה

*בצק שנתבטל. *סדקי עריבה.

א. דיני בצק שנתבטל 1. בצק שבסדקי עריבה, כשא"צ לחזק מיבעי לל"ק בכזית ולל"ב אף בפחות, ובצריך לחזק לל"ק א"צ לבער כלל ולל"ב רק בפחות מכזית. ומיישבינן סמי קילתא, או במח' תנאים בכופת שאור אי כזית בטלה, או במקום לישה רק פחות מכזית משא"כ בשוליים. 2. שני חצאי זיתים וחוט בצק ביניהם, בעריבה אם ניטלין עם החוט יש לבער, בבית בכל גווני יש לבער שמא יצטרפו בשעת הכיבוד, ובעי בבית ועליה או בית ואכסדרה או שני בתים זה לפנים מזה ועלו בתיקו. 3. עריבת עבדנין שנותן בה קמח, תוך שלשה ימים חייב לבער ואח''כ נפסל מכלב, לר''נ אם נתן עורות א''צ לבער ומוקמינן דסגי אפילו שעה אחת. 4. בצק חרש נאסר בשיעור הילוך מיל, ומייתי דצריך ללכת ארבעה מילין לגבל לתפילה לנט"י ולשיעור עיבוד.

ב. בדין בצק שבסדקי עריבה מדמינן חמץ לטומאה, וקשיא דטומאה תליא בשיעורא וחמץ בקפידא. ומתרצינן 1. אימא לענין הטומאה אינו כן, וקשיא דקתני וכן. 2. בפסח מצטרף לטומאה כיון דחשיב, וקשיא דקתני חוצץ. 3. להעלות טהרה לעריבה דבפסח חשיב וחוצץ, וקשיא דקתני וכן לענין הטומאה. 4. למסקנא לגבי טומאת העריבה בנגע שרץ בבצק, דבפסח חוצץ הואיל וחשיב בפ''ע.

שאלות לחזרה ושינון

א. דיני בצק שנתבטל (4)

ב. כיצד מדמינן בצק שבעריבה לטומאה (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר