"דרך ישרה"

פסחים נה • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים נה, שישי, ב' שבט תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף נה

*מלאכה בער"פ וחוה"מ.

א. עשיית מלאכה בער''פ 1. הזמן, אחר חצות אסור לכו''ע, ועד חצות יעשו ביהודה ולא בגליל והויא לרבי יהודה איסור ולר"מ מנהגא, והלילה לב''ש אסור ולב''ה שרי עד הנץ. 2. לרבי יהודה מותר לשתול רק בי"ג ניסן ולא בי"ד וקשיא הרי ר"י מתיר לעשות מלאכה בי"ד, ומתרצינן בגליל, או כב"ש שהולך אחרי לילא, כב"ה דלילה אינו זמן ניכוש או דלא אמרינן תרי מקצת היום ככולו. 3. לר''מ שרי לסיים מלאכה שהתחיל קודם י''ד ושרי להתחיל רק לצורך המועד, לחכמים רק ג' אומניות דשרי בחוה''מ חייטים כהדיוט ספרין וכובסין למי שבא מחו''ל, ולרבי יוסי אף רצענין דיליף סוף מלאכה מתחילתה.

ב. י"ד ניסן וחוה"מ 1. בער"פ שרי להושיב תרנגולים ובחוה"מ שרי רק להחזיר וזהו תוך ג' למרדה שעדין חם ובישבה ג' ימים דאל''כ פסדי, אבל פחות מכאן יש אוסרין משום דהוי הפסד מועט. 2. בער"פ שרי להוציא זבל לאשפה ובחו"מ רק מסלק לצדדין, אבל אם נעשה כרפת שרי אף לפנות לאשפה. 3. הבאת כלים מהאומן, בער"פ מביאין ובחוה''מ רק לחצר אחרת, ובעי למימר שאם אינו מאמינו שרי אף בחוה''מ ונדחה ממוליכין.

שאלות לחזרה ושינון

א. עשיית מלאכה בערב פסח (3)

ב. י"ד ניסן וחוה"מ (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר