"דרך ישרה"

פסחים פט • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים פט', חמישי, ו' אדר תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף פט

*מינוי. *ידיו יפות.

א. המינוי על הפסח 1. האומר לבניו ששוחט את הפסח על הראשון שיעלה לירושלים מי שהכניס ראשו ורובו בחלקו ומזכה את אחיו עמו, ואתי להו"א כמ"ד יש ברירה ולמסקנא דרק נתכון לזרזן במצוות. 2. ניתן להמשך שנאמר מהיות משה, וזהו לרבנן כל זמן שחי דדרשי מחיותיה ולר''ש עד שיזרק ודריש מהוייתו, אבל אפשר להמנות רק מחיים שנא' במכסת נפשות תכוסו.

ב. בעי באחד מבני החבורה שידיו יפות, האם אומר הא קבילתן או שיכולים ליתן לו את חלקו דאדעתא דהכי לא קבלוהו. והשמועות 1. מי שמינה אחרים על חלקו רשאים ליתן לו את חלקו, ודחי דאיכא דיעות ולא ניחא להו שיהא עמהם איניש נוכראה. 2. בני החבורה אינם צריכים לאכול ליד השמש, ודחי דקבולוהו בכדי שיטרח לפניהם ולא להיפך. 3. למסקנא מוכחינן מברייתא שאפשר ליתן חלקו בין בפסח ואפילו בסיבולת דעלמא דליכא תיקוני זביחה וכמעשה דר"ה בריה דר"י עם רב פפא ורבינא, ואיכא דאמרי שהאיבעיא היתה האם בני החבורה רשאין ליחלק ופשט שבסתם אסור מהא דהותר רק בידיו יפות.

שאלות לחזרה ושינון

א. המינוי על הפסח (2)

ב. האם ניתן לסלק מי שידיו יפות והשמועות (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.comש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר