מה אוכלים היום?

מתכון לתפוחי אדמה צלויים בתנור עם המון שום

המנה הבאה היא ההוכחה שככל שזה יותר פשוט וגולמי, ללא התחכמויות, זה יותר טעים. בפער. מתכון לתפוחי אדמה צלויים בתנור עם המון שום, תוספת מקטגוריית "לגזור ולשמור" שתעבוד מצוין עם כל מנה - בשרית, פרווה וחלבית (מתכונים, אוכל)

תפוחי אדמה צלויים בתנור עם שום (צילום: shutterstock)
זמן הכנה40 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 6 כפות שמן חמניות / שמן קנולה
  • ראש שום שלם וגדול, לא מקולף, חצוי לרוחב
  • מלח ופלפל שחור
  • 1.5 ק"ג תפוחי אדמה, רצוי מזן ראטה, לא מקולפים אך שטופים היטב

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור ל-200 מעלות וחותכים את תפוחי האדמה לריבועים בגודל 4 ס"מ.

2. יוצקים את השמן לתבנית צלייה עם תחתית כבדה, מוסיפים את שני חצאי ראש השום ומתבלים במלח בנדיבות. מכניסים את התבנית לתנור, לחימום.

3. מניחים את ריבועי תפוחי האדמה בסיר גדול, מכסים במים קרים, מוסיפים כף מלח ומביאים לרתיחה, ואז מנמיכים לאש קטנה ומבשלים במשך 5 דקות נוספות. מסירים מהאש ומסננים את המים מהסיר.

4. סוגרים את מכסה הסיר, אוחזים בידיות ובמשך 2 דקות מנערים את הסיר - אל דאגה, אין צורך לנער את הסיר במשך 2 דקות רצופות, אלא מנערים במשך 10 שניות, ממתינים 15 שניות ומנערים שוב, עד שחולפות 2 דקות.

5. מוציאים מהתנור את התבנית עם השום ומסדרים בה בזהירות את תפוחי האדמה, בשכבה אחת, לא צפוף מדי. מערבבים את תפוחי האדמה עם השמן החם, עד שהם מצופים לגמרי. מתבלים בנדיבות במלח ופלפל שחור.

6. מחזירים את התבנית לתנור למשך 45 דקות, עד שתפוחי האדמה זהובים ופריכים. באמצע האפייה, הופכים את תפוחי האדמה כדי להבטיח צלייה אחידה. אם השום משחים ואפוי לפני תפוחי האדמה, מוציאים אותו מהתבנית תוך כדי האפייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר