תאורה מעצבת לבית

האם אפשר בעזרת תאורה נכונה לשנות את עיצוב הבית שלנו

לתאורה השפעה משמעותית על יצירת האווירה ומראה הבית, איך בוחרים גופי תאורה וכיצד אפשר להשפיע באמצעותה על עיצוב של סביבת המגורים? (עיצוב, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: freepik)

תאורה מלאכותית יכולה להשיג אפקט מעניין, להשרות רוגע ואפילו להעלות את מצב הרוח.

כיום קיימים גופים בכל הסגנונות כך שאפשר לבחור גוף תאורה שישתלב בעיצוב הנבחר של החלל כמו עיצוב קלאסי או מודרני הן מבחינת הקווים הצורניים והן מבחינת הצבע.

מה ההבדל בין תאורה היקפית לתאורה ממוקדת?

חשוב לדעת שתאורה לרוב מסווגת לפי שני סוגים מרכזיים: תאורה היקפית ותאורה ממוקדת. בעוד תאורה היקפית אחראית על פיזור אחיד של אור בחלל על פני שטח רחב יחסית, הרי שתאורה ממוקדת מכוונת מוקד אסטרטגי ספציפי. כמו למשל, השיש במטבח או פינת הקריאה בסלון ומאירה אור חד על אותו מקום נבחר והיא יכולה להוות אלטרנטיבה או להשלים את האפקט של תאורה היקפית.

לפי האפקט המבוקש, ניתן גם לבחור את סוג האור – האם תרצו להשרות אור חמים או אור קריר, תלוי בגוון הרהיטים או בהשפעה הנדרשת. יש חללים בהם אור לבן קר יהיה יעיל יותר למשל לעבודה במטבח בעוד לחדרי שינה נעדיף אור צהוב חם.

בכל מקרה, נורות LED נחשבות לנורות חסכוניות מאוד מבחינת צריכת חשמל, בעלות עמידות יוצאת מן הכלל ואפשר לבחון מראש לאילו גופי תאורה נורות אלה יתאימו. חשוב מאוד להימנע מסנוור במיוחד בעת ישיבה סלון מול הטלוויזיה או בפינת המחשב ולכן, יש לבדוק את ההדדיות בתאורה מלאכותית מגופים שונים בחלל אחד.

התאמת תאורה לחללי הבית

בבחירת גופי תאורה כדאי להתייחס לממדי המרחב ומבנה החלל על מנת להחליט אילו מנורות יהיו אידיאליות לתנאים הקיימים. למשל, בחלל גדול יחסית בעל תקרה גבוהה יחסית ניתן יהיה לשלב תאורת בית של מנורות תלויות דומיננטיות במראה בעוד בחללים קטנים, צרים, בעלי תקרה נמוכה יחסית, ההעדפה תהיה לצמודי תקרה או גופים מינימליסטיים שלא יחסמו את המרחב. ניתן להשתמש גם בגופי תאורה שקועים על מנת לייצר אפקט של אור מבלי שרואים מהיכן הוא נובע במיוחד אם רוצים להאיר את פינת ספרי הקודש או יצירות אמנות, כך שהאור מכוון רק להאיר והגוף אינו מהווה אלמנט דקורטיבי בפני עצמו. אם מעוניינים להאיר לשני כיוונים, אפשר להצטייד בפס ספוטים אותם ניתן לכוון לכיוונים שונים.

כמו כן, ישנן מנורות לתלייה וישנן מנורות עומדות שניתן להציב במרחב ומתפקדות כאלמנט עיצובי לכל דבר. במקרה זה, כדאי להחליט האם המנורה תתכתב עם העיצוב הקיים כמו קלאסי, עכשווי או להפך – תודגש על רקע העיצוב הקיים, למשל מבחינת חומרים תעשייתיים כמו מתכת ופליז בסלון המבוסס על עץ כפרי טבעי. החליטו היכן למקם את התאורה כך שהיא תוסיף נופך קסום לבית כמו למשל, במוקדים בולטים כמו מעל פינת האוכל או הסלון ושימו לב לחומרי הגלם מהם עשויות המנורות במיוחד כאשר משלבים מנורות בחללים שנוטים לרטיבות כמו מטבח וחדרי הרחצה, מרפסת ועל אחת כמה וכמה אם המנורה ייעודית לגינה וחשוב שהמנורות לחצר יהיו אטומות בפני גשם ולחות.

ניתן לבחור גם גופים שמגיעים עם דימר לוויסות האור כך שאפשר לכוון את עוצמת האור על פי תרחישי תאורה שונים, למשל, אור חזק יותר עם רדת החשיכה ואור חלש יותר כאשר יש גם אור טבעי שמציף את החלל.

בחרו גופי תאורה איכותיים והיעזרו ביועצי תאורה בחנויות תאורה מקצועיות בבחירת המנורות לבית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר