"דרך ישרה"

פסחים קד • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים קד', שישי, כא' אדר תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף קד

*ברכה ביין. *נוסח ההבדלה.

א. ברכה ראשונה בשתיית כמה כוסות יין 1. אמימר בירך על כל כוס, משום דנמלך. 2. מר זוטרא בירך רק על הראשונה וכן בירך על האחרונה כתלמידי דרב שהאומר הב לן וניבריך דהוי היסח הדעת. 3. רב אשי בירך רק על הראשונה וכמו יו"ט שחל במוצ"ש שאומרים יקנ"ה וא"צ לברך שוב על היין, ודחי דהתם לא עקר דעתו מלשתות.

ב. נוסח ההבדלה 1. שלשת הברכות הראשונות, לר"מ נר בתחילה וההבדלה בסוף ופליגי ב"ש וב"ה בבשמים ומזון, ולרבי יהודה מזון בתחילה ונחלקו במאור ובשמים, וכן הלכה. 2. אבוקה מצוה מן המובחר. 3. איכא בתורה שבע הבדלות: בין קדש לחול, אור לחשך, ישראל לעמים, יום השביעי לששת ימי המעשה וזהו מעין החתימה, טמא לטהור, מים עליונים לתחתונים, כהנים ללוים, לווים לישראלים, ולהו"א אף בין הים לחרבה. ופליגי אם יש לומר את כל שבעת ההבדלות או שלש או דסגי באחד. 4. לפני החתימה אומר מעין החתימה ולפומבדיתאי אומר מעין הפתיחה, ונפ"מ ביו"ט שחל במוצ"ש דחתימתן המבדיל בין קדש לקדש. 5. נוסח החתימה: סודר בראשית, יוצר בראשית, מקדש ישראל, המבדיל בין קדש לחול, ולר"י בן חנניא חותם בתרוייהו ואינה הלכה. 6. לעולא לא חותמים בהבדלה כדאמרינן שכל הברכות פותח וחותם בברוך מלבד ברכות מצוות פירות ברכה הסמוכה לחבירתה וברכה אחרונה בק''ש והטוב והמטיב, וכן הבדלה הויא ברכת הודאה.

שאלות לחזרה ושינון

א. ברכה ראשונה בשתיית כמה כוסות יין ומ"ט (3)

ב. נוסח ההבדלה (6)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר