מה אוכלים היום?

מתכון לפסטה נקניקיות ברוטב פלפלים אדומים קלויים

דמיינו פסטה בשרנית ונקניקיות - בשריות או פרווה - עטופות ברוטב קרמי ועסיסי של פלפלים קלויים. עכשיו פקחו עיניים ורוצו להכין את המנה המושלמת הזו: מתכון לפסטה נקניקיות ברוטב פלפלים קלויים שמעניקים לכל העסק ארומה מעושנת מדהימה. או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לזה: פסטה נקניקיות - הגרסה למבוגרים (מתכונים, אוכל)

פסטה נקניקיות ברוטב פלפלים קלויים (צילום: shutterstock)
זמן הכנה60 דק'
רמת קושיקל
בשרי / פרווה

רכיבים

  • 450 גרם פסטה "צינורית" (כמו פנה, ריגטוני, קלמרטה או פאצ'רי)
  • 2 פלפלים אדומים גדולים
  • 1/2 כוס (125 מ"ל) ציר ירקות או מים עם מעט אבקת מרק
  • 300 גרם נקניקיות בשריות או פרווה, מומלץ חריפות, חתוכות גס
  • 1/2 בצל צהוב בינוני, קצוץ דק
  • 4 שיני שום, כתושות
  • 1 כף רסק עגבניות
  • 1/2 כוס (125 מ"ל) יין לבן יבש
  • 1/2 כפית פפריקה מעושנת
  • 1/2 כפית שבבי צ'ילי גרוס
  • 1/3 כוס (75 מ"ל) שמנת צמחית או שמנת מתוקה חלבית
  • מלח ופלפל שחור
אם המנה שלכם פרווה: גבינת פרמזן מגוררת לקישוט

    אופן ההכנה:

    1. קליית הפלפלים:
    על הכיריים: שורפים את הפלפלים על אש גז גלויה, עד שהם חרוכים מכל הצדדים.
    בתנור: מחממים את התנור לחום הגבוה ביותר, חותכים את הפלפלים לאורך, מסירים את הזרעים ומניחים את החצאים כשהצד החתוך כלפי מטה, בתבנית מרופדת בנייר כסף. צולים במשך 25 דקות ובאמצע, מסובבים את התבנית כך שהפלפלים יחרכו היטב מכל הצדדים.

    2. מניחים את הפלפלים החמים בקערה ואוטמים היטב בניילון נצמד או מגבת מטבח, או מניחים אותם בשקית ניילון גדולה סגורה. נותנים לפלפלים להתאדות במשך 10 דקות, ואז מקלפים אותם.

    3. במעבד מזון או עם מוט בלנדר, טוחנים את הפלפלים עד לקבלת מחית חלקה.

    מכינים את הרוטב במקביל להכנת הפסטה:
    4. מביאים לרתיחה סיר גדול (בנפח 4.5 ליטר לפחות) מלא במים. בסיר גדול נפרד, מחממים 2 כפות שמן על אש בינונית-גבוהה, מוסיפים את נתחי הנקניקיות ובעזרת כף עץ, מפוררים אותן תוך כדי טיגון. משחימים את הנקניקיות תוך ערבוב לעתים קרובות, במשך 5-7 דקות, ואז מוציאים אותן לקערה נפרדת.

    5. מנמיכים לאש בינונית ומוסיפים לסיר בו טוגנו הנקניקיות כף שמן. מטגנים את הבצל עם קורט מלח, עד לריכוך, במשך 3-5 דקות. מדי פעם מגרדים את שאריות הנקניקיות, אם נותרו כאלה, מתחתית הסיר, כדי שלא יישרפו.

    6. מוסיפים לסיר את השום, מערבבים ומטגנים לא יותר מדקה. מוסיפים את רסק העגבניות ומערבבים במשך דקה שלמה. אם השום מתחיל להישרף, מנמיכים את האש ומוסיפים מעט מים.

    7. מחזירים לסיר את הנקניקיות, מגביהים לאש בינונית-גבוהה, מוסיפים את היין ומערבבים. מבשלים במשך 2-3 דקות, עד שהיין מצטמצם בחצי.

    8. מנמיכים לאש בינונית-נמוכה ומערבבים פנימה את מחית הפלפלים, הפפריקה, הצ'ילי הגרוס וקורט מלח. מבשלים תוך ערבוב מדי פעם, במשך 5-7 דקות, עד שהרוטב מסמיך.

    9. בזמן שהרוטב מתבשל, מוסיפים לסיר עם המים הרותחים כמות נדיבה של מלח: כפית אחת על כל ליטר מים. במתכון הנוכחי זה יוצא 4 כפיות מלח. מוסיפים גם את הפסטה לסיר, מבשלים לפי ההוראות שעל האריזה, פחות דקה אחת לדרגת עשייה אל-דנטה. מכבים את האש.

    הרכבת המנה:
    10. מערבבים את השמנת הצמחית או החלבית לתוך הרוטב הסמיך, מתבלים במלח, לפי הטעם ומסירים מהאש.
    11. בעזרת כף מחוררת מעבירים את הפסטה ישירות לרוטב, יחד עם כמה כפות ממי בישול הפסטה. מבשלים יחד על אש בינונית-נמוכה במשך 1-2 דקות, תוך ערבוב מתמיד לציפוי מלא של הפסטה. אם הרוטב סמיך מדי, מוסיפים עוד קצת ממי בישול הפסטה.

    מגישים מיד, עם גבינת פרמזן מגוררת מעל - אם המנה שלכם פרווה.

    הכתבה הייתה מעניינת?

    תוכן שאסור לפספס

    0 תגובות

    אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

    טוען תגובות...
    תוכן שאסור לפספס

    עכשיו בכותרות
    הנקראים ביותר
    המדוברים ביותר