בראיון ראשון

מנכ"ל פייזר: "הימרנו על ישראל, ואנחנו שמחים"

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת התרופות פייזר שפיתחה את החיסון נגד הקורונה, אמר בראיון כי נתניהו שכנע את החברה בתנאים המתאימים של מדינת ישראל למתן החיסונים (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בורלא מתחסן, היום (צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, חשף הערב בראיון ל'חדשות 12' את מידת ההשפעה של נתניהו על העובדה שישראל הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שקיבלו את החיסון כנגד הנגיף. "כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם עם נתניהו, והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי".

בורלא הסביר כי ישראל מכילה אוכלוסייה קטנה יחסית עם מערכת בריאות מפותחת ואיסוף נתונים מסודר באמצעות קופות החולים דבר שאין בהרבה מדינות. הוא הוסיף כי הניסיון של ישראל בניהול משברים בשל המצב הביטחוני הוסיף אף הוא להחלטת פייזר לעבוד עם ישראל.

"הימרנו על ישראל, אנחנו שמחים מאוד כי האופן שבו ביצעתם את זה הוא מעבר למה שדמיינו", שיבח בורלא ואמר "ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה – כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק".

המתחסנת ה-5 מיליון בישראל, השבוע (ללא קרדיט)

מנכ"ל פייזר התייחס לנושא המוטציות השונות והשאלה בנוגע ליעילות החיסון נגדם: "הגדרתי מטרה לצוות שלי שנהיה מסוגלים לפתח חיסון מותאם לווריאנט חדש שיוגדר כמדאיג בתוך 100 ימים". בינתיים הוא טען כי הווראינט היחיד שצריך לעסוק בו הוא הדרום אפריקאי וכנגד הבריטי החיסון יעיל מאד.

בורלא חשף בראיון כי בקרוב יקבלו אישור גם לחיסון ילדים, "אני מאמין שזה עניין של שבועות עד שנשלח בקשה ל-FDA, ואני מאמין שהם יפעלו מהר מאוד כך שבתוך חודש יהיו לנו חדשות בנוגע לילדים. בקרוב נתחיל לבצע מחקרים בגילי 5-11 באמצעות רופאי ילדים, אשר יושלמו עד סוף השנה. כך נוכל לחסן את כל הגילים במערכת החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר