"דרך ישרה"

יומא כ' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יומא דף כ', שבת קודש, יט' אייר תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כ

*זמן תרומת הדשן. *הקולות ושמיעתם.

א. תרומת הדשן היתה בכל יום סמוך לקריאת הגבר ביו''כ מחצות וברגלים מאשמורת ראשונה. ומנין 1. איברים חרוכים שפקעו מע''ג המזבח מחזירין רק קודם חצות, להו''א דדרשינן שנאמר כל הלילה והקטיר וכן כל הלילה והרים ש''מ חציו להקטרה וחציו להרמה, ודחי א''כ איך ברגלים תורם מאשמורה ראשונה. 2. למסקנא מזה שנאמר כל הלילה וכתיב עד הבקר ילפינן תן בוקר לבקרו של לילה, ולכן ביו''כ תורמים מחצות מפני חולשא דכה''ג וברגלים מקדמינן טפי היות ונפישי ישראל וקרבנות שהרי כבר בקריאת הגבר היתה העזרה מלאה מישראל.

ב. הקולות ושמיעתם 1. קריאת הגבר לרב זהו גביני הממונה על הכרוז, ולרבי שילא קרא תרנגולא וכמו שהיוצא לדרך קודם קריאת הגבר דמו בראשו עד שישנה או ישלש וזהו בתרנגול בינוני. 2. אגריפס המלך שמע במרחק שלש פרסאות את קולו של גביני הכרוז ושיגר לו מתנות, ואפ''ה הכה''ג היה משובח ממנו שאמר אנא ה' ונשמע קולו ביריחו במרחק עשר פרסאות, וזה למרות שיש חולשא מהצום וכן ביום הקול אינו נשמע כמו בלילה. 3. קולו של אדם נשמע בלילה טפי מביום מפני שגלגל חמה מנסר ברקיע וזהו וכל דיירי ארעא כלא חשיבין. 4. הקולות שנשמעין בכל העולם: גלגל חמה וקול המונה של רומי והם מבטלים זה את זה, ונשמה שיוצאת הגוף וחכמים בטלוה, וי''א אף לידה והשקאת הארץ.

שאלות לחזרה ושינון

א. זמן תרומת הדשן ומנין (2)

ב. הקולות ושמיעתם (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר