"דרך ישרה"

יומא מא' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יומא דף מא', שבת, יא' סיון תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף מא

*זמן הקביעה. *הלשונות ושיעורם.

א. לרב חסדא שעת הקביעות בקינים לחטאת או לעולה היא או בלקיחת הבעלים או בעשיית הכהן שנאמר ולקח ועשה, והשמועות 1. מקום שלא קידש הגורל קידש השם, אמרינן דהילפותא משעת לקיחה או עשייה שאז קובע רק השם ולא הגורל אבל בשאר הזמנים אף קריאת השם לא קובעת. 2. מטמא מקדש עני שהפריש מעות לקינו והעשיר ואח''כ אמר אלו לחטאתו ואלו לעולתו יכול להוסיף ולהביא את חובתו מדמי חטאתו ולא מדמי עולתו, ודחינן דאיירי שכבר אמר משעת הפרשה שהרי ע''כ איירי שאמר בעניותו דאל''כ לא יוצא בקרבן עני לאחר שהתעשר, ולמ''ד שעשיר יוצא בקרבן עני מוקמינן שלקח פרידה אחת ואח''כ לוקח עוד פרידה לקרבנו השני.

ב. קשרו לשון של זהורית בראש שעיר המשתלח והעמידו כנגד בית שילוחו ולנשחט ג''כ קשרו לשון כנגד בית שחיטתו כדי שלא יתערב באחרים, ומייתי מהם סוגי הלשונות ושיעורם 1. של שעיר המשתלח צריך לחלקו ולכן בעי שיעור, ואמרינן דשיעורו משקל שני סלעים ולל''ב פליגי האם משקל עשרה זוז או שקל. 2. של פרה א''צ שיעור דא''צ חלוקה ואיכא מח' תנאים האם כורכן כדי שיהיה כובד משום דבעינן שיהיו באגודה אחת, שמשקלה עשר זוזים וי''א שקל. 3. לשון של מצורע משקלה שקל.

שאלות לחזרה ושינון

א. שעת הקביעות בקינים והשמועות (2)

ב. סוגי הלשונות ושיעורם (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר