"דרך ישרה"

יומא מה' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יומא דף מה', רביעי, טו' סיון תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף מה

*המערכות במזבח. *אש מחתה ומנורה.

א. המערכות ע''ג המזבח ומנין 1. מערכה גדולה, שנאמר היא העולה על מוקדה. 2. מערכה שניה של קטורת, ואש המזבח תוקד בו, והויא על מזבח החיצון שנאמר אש תמיד תוקד. 3. קיום האש לרבי יוסי שנאמר והאש על המזבח תוקד בו, ולר''י אתי שהצתת אליתא בראשו של מזבח ולר''ש מקרא ונתנו בני אהרן אש על המזבח. 4. איברים שלא נתעכלו מבערב מריבויא דוא''ו שנאמר ואש, ולרבנן סודרן ע''ג מזבח כבש וסובב עד שמסדר את המערכה הגדולה שנאמר אשר תאכל האש את העולה על המזבח, ולר''מ אתי שאין להחזיר עיכולי קטורת. 5. ביו''כ לכו''ע מוסיפין עוד מערכה לקטורת של לפני ולפנים מיתורא אש והאש.

ב. אש מחתה ומנורה 1. נלקחים ממזבח החיצון להו''א דאתי בגז''ש אש מקטורת ודחי דלמא נילף מינה דנוטל מן הסמוך לו, ולמסקנא מנורה אתיא מאש תמיד תוקד על המזבח, ומחתה להו''א ממנורה ודחי דלמא נילף מקטורת דנוטל מן הסמוך לו ולמסקנא אתי מעל המזבח מלפני ה' וזה מזבח החיצון שחלקו לפני ה'. 2. המכבה אש מחתה ומנורה לאביי חייב ולרבא פטור, לל''ק אם כיבה בראש המזבח לכו''ע חייב ופליגי בהורידו לארץ דהוא אש המזבח ומאידך נתקיה, ולל''ב בהורידו לארץ פטור ופליגי בכיבה בראש המזבח, והא דאמרינן המוריד גחלת מהמזבח וכיבה חייב אתיא אף כרבא משום דבמחתה אינתיק למצותה משא''כ בגחלת.

שאלות לחזרה ושינון

א. המערכות ע''ג המזבח ומנין (5)

ב. אש מחתה ומנורה (2)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר