מה אוכלים היום?

מתכון לפיצה אישית על בסיס בצק פריך של גאלט

מי אמר שאי אפשר לחבר בין צרפת לאיטליה? מתכון לפיצה אישית על בסיס בצק פריך של גאלט. אפשר ואף מומלץ להכפיל את כמויות הבצק, לשמור במקרר עד יומיים ולשלוף בכל פעם שרוצים להתפנק בפיצה טובה, מעצבים לפיצה לא מוקפדת במיוחד, מוסיפים תוספות ומשגרים לתנור (מתכונים, אוכל)

פיצה אישית על בסיס בצק פריך של גאלט (צילום: Micheile Henderson on Unsplash)
זמן הכנה60 דק'
רמת קושיקל
חלבי

לבצק:

  • 2 כוסות קמח (מודדים לאחר הניפוי)
  • 1/4 2 כפיות מלח, רצוי מלח גס
  • 170 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
  • 1 כף חומץ תפוחים
  • עד 1/2 כוס מי קרח (מים קרים מאוד שהיו יחד עם קוביות קרח, אך לא קרח)
  • 1 ביצה, טרופה

תוספות:

  • רוטב עגבניות, גבינה צהובה מגוררת, זיתים, עגבניות שרי חצויות, פטריות פרוסות, פסטו
  • מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:

1. בקערת מיקסר, מערבבים את הקמח עם 1/4 1 כפיות מלח. מוסיפים את קוביות החמאה (חשוב שהיא תהיה קרה) ומעבדים עד לקבלת בצק פירורים בגודל של אפונה.

2. מעבירים את פירורי הבצק לקערה גדולה, מוסיפים את חומץ התפוחים ו-1/4 כוס מי קרח. מערבבים עם מזלג עד שהבצק מתחיל להתאחד. אם הבצק יבש מדי, מוסיפים עוד קצת מי קרח.

3. מעבירים את הבצק למשטח עבודה נקי ובעזרת מעט לחיצות, מאחדים אותו לכדור. לא מעבדים יותר מדי כדי לא לפגוע במרקמו של הבצק, אלא עוטפים מיד בניילון נצמד, מועכים קלות למעין דיסקית ומעבירים למקרר למשך שעתיים לפחות עד יומיים.

5. מחלקים את הבצק ל-8 חתיכות בגודל שווה - ועובדים מהר: בתבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה מקומח קלות, מרדדים את חתיכת הבצק הראשונה למלבן (הוא לא צריך להיות סימטרי) בעובי של כ-3 מ"מ. מורחים רוטב עגבניות במרכז המלבן - ומשאירים שוליים ברוחב 1 ס"מ. מפזרים מעל את הגבינה המגוררת, חצאי העגבניות, הזיתים, הפטריות (אם רוצים) וכף רוטב פסטו - אפשר כמובן לשים תוספות אחרות שאתם אוהבים. לבסוף, מקפלים את שולי הבצק פנימה באופן חופשי.

6. חוזרים על הפעולה עם שאר חתיכות הבצק ואז מברישים את שולי הבצק המקופלים בביצה טרופה ומפזרים מעט מלח ופלפל שחור על חצאי העגבניות.

7. אופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות במשך 55-65 דקות ובאמצע האפייה, מסובבים את התבנית. לאחר האפייה, נותנים לפיצות להצטנן במשך 5 דקות ואז אפשר לפזר עליהן מעט גרידת לימון ולזלף שמן זית (למתוחכמים בלבד). מגישים מיד, חם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר