מינוי אדמו"רים וההנהגה

נאום התוכחה של האדמו"ר מתולדות יהודה

"ישנם מנהיגים, אדמו"רים, שהם למעשה התלמידים החלשים ביותר, אשר כל הסיבה שהם התמנו לעמוד בראש הקהילה, היא רק בגלל שהם הפכו ל'יורשים'", תקף האדמו"ר (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מסטוטשין במסירת השיעור (צילום: דוד קשת)

האדמו"ר מתולדות יהודה - סטוטשין השוהה בשבועות האחרונים בביקור בישראל, מסר אמש (ראשון) שיחת מוסר וחיזוק בבית המדרש 'קאליב' בירושלים, לפני מאות משתתפים, במהלכו הוא תקף בחריפות את אשר נעשה לדבריו בעולם החסידות.

לדבריו, "אנו נמצאים במצב של בלבול נורא בקרב הציבור, בלבול שאף נראה לדאבוננו גם אצל חלק מראשי העדות בישראל - 'אצל א-גרויסע מענשטן', שבעבר הם היו אלו שהסתובבו אצל גדולי הרבנים והאדמו"רים וקנו מהם את דרכי ההתנהגות, אך כעת ישנה תחושה של 'הסתר פנים' ושל יתמות של ממש".

עוד הוסיף הרבי ואמר בחריפות: "ישנם כהיום מנהיגים, אדמו"רים, וראשי חסידויות שלא אפרט את שמם, שהם למעשה התלמידים החלשים ביותר מסך הפירות הקיימים בקהילות השונות, אשר כל הסיבה שהם התמנו לעמוד בראש הקהילה, היא רק בגלל שהם הפכו ל'יורשים' במקום אביהם, ולא משום סיבה אחרת".

עוד אמר האדמו"ר כי "מרוב בלבול הדעת שישנו בקרב הציבור, נוצר מצב שהמנהיגים עושים לפעמים דברים הזויים שיהודי פשוט לא היה עושה, וכל עדת החסידים רצים אחריו כמו משוגעים אמיתיים, כל זאת במקום שיגידו לו עד כאן".

"לפעמים התנהגות שכזאת אינה נובעת מתוך רוע של אותו אדמו"ר, אלא בגלל חולי מסויים ממנו הוא סובל, ואשר אצל בני אדם רגילים שחולים, מי שסובל מכך, אלו רק בני המשפחה, אבל כשמדובר ברבי שסובל מחולי, כלל החסידים סובלים מכך, במקום שיגיו לו 'לך לרופא'.

"אני אומר את הדברים הללו לכם בחורים יקרים, שתפקידכם הוא בין השאר לשבור את המחיצות, ולהבין שכאשר הרבי שלכם אינו בעל מדריגה גבוהה, כפי שהיו המנהיגים של פעם, עליכם לפעול ולהבין שאתם נמצאים בנסיון קשה, נסיון שאינו יכול לשמש עבורכם כתירוץ".

לסיום עבר הרבי לדבר אל הבחורים הנמצאים בשלבי ההדרכה לקראת הקמת בית בישראל ואמר כי ישנם כל מיני דעות פסולות שיש מי שמכניסים אותן פנימה לציבור שלנו באמצעות מדריכי חתנים, אשר אינם יודעים להתייחס לנושא לפי ההשקפה היהודית הטהורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר