"עד היום לא עדכנו אותי שאני נמוכת קומה"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשת נח", הגיעה לאולפננו פדות רוטנמר, האישה והאגדה, שחולמת לחולל שינוי באנשים על ידי העצמת הביטחון העצמי שלהם - המפתח להצלחה - ובעצם כבר עושה זאת (כיכר TV, אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

מהפך חד עברנו השבוע. הסתיימו "החגים".

כשכל העולם מתנועע בחוסר יציבות כמו תיבת נוח על מים סוערים. כשמבול של קשיים, צרות ואתגרים יורד כמו גשם חרבות על ראשינו, אזי אנו נוכחים לראות שהקב״ה מנסה אותנו כדי לראות אם אנחנו באמת רוצים בזה. האם נילחם על אורח החיים היהודי?

בחסידות משדרגים את מאמר חז"ל ״בשבילי נברא העולם״, לאמרה ״בשבילי נברא העלם״ וכל מה שנשאר לנו זה להתגבר, לקום כל בוקר מחדש, לקבל עול מלכות שמיים ולחוות עוד רגע מצוין אחד שבו הטוב גובר ולא תלוי במשהו חיצוני והשמחה היא מעצם הקיום כיהודי והקרבה אל ה׳.

המבול נקרא 'מי-נח' על שמו של נח. מדוע? והרי נח היה הצדיק היחיד בדורו שניצל מן המבול ומדוע מגיע לו שהכליה תיחרט לדורות על שמו?

נח אמנם היה איש צדיק, אולם אמרו חז"ל שהוא לא התפלל על בני דורו להצילם מן המבול ולכן נקרא המבול על שמו - 'מֵי נֹח', להשמיענו שנח נושא באחריות.

גם כעת ה' רוצה לראות אם אנו מוכנים לעשות מעשה מעבר לכוחות – זו נשיאה באחריות שיכולה להביא לשינוי.

והשבוע בנפלאות בפרשת נח אני זוכה לארח את פדות רוטנמר, מורה לתיאטרון, שחקנית ומרצה בקהילות שונות בארץ ובעולם, זוכת פרס ווראייטי ישראל, נבחרה לאחת מהמורים המשפיעים בישראל לשנת 2019 ופעילה חברתית.

פדות נולדה בצרפת בגיל 5, עלתה עם משפחתה לארץ וכיום גרה בשכונת נחלאות בירושלים.

מה שמוביל אותה זה לעזור לאנשים לשנות את התפיסות שתוקעות אותם. כואב לראות כל כך הרבה אנשים שתקועים ולא מצליחים להתקדם מבחינה חברתית, כלכלית וכו' - כל אחת איפה שזה פוגש אותה.

כשאנו יודעים בוודאות שהסיבה האמיתית היא לא הסבתא או מה שאמרה הדודה, אלא התפיסה שלנו לגבי עצמנו, שאנו חושבות שאיננו יכולות או לא מסוגלות. אבל אם רק היינו לוקחות אחריות, החיים שלנו היו משתנים.

זה פשוט בוער בה, בפדות, כשהיא רואה פעם אחר פעם נשים שמגיעות לסדנה לביטחון עצמי, מוכשרות בטירוף והן חושבות שהן כלום והחיים שלהן משתנים מן הקצה אל הקצה.

כי מי שחושבת שהיא לא יכולה אז היא לא פועלת ולא עושה ובלי עשייה אין תוצאה, לא קורה כלום, שום דבר לא משתנה וכך היא מחזקת את התפיסה שלה לגבי עצמה: הנה, אני שוב לא יכולה.

אבל כשמישהי פועלת ועושה, אז יש תוצאה וזה מעלה את הערך העצמי שלה וגם אם אנו פועלות ועושות ואין תוצאה, או לא כמו שציפינו, אז זה בסדר. אנו לומדות ומשפרות בשביל פעם הבאה. לומדים רק תוך כדי עשייה. מי שלא עושה לא מתקדם לאף מקום.

האג’נדה החברתית של פדות היא שכל אישה תדע שהיא יכולה להיות הרבה יותר ממה שהיא, להכיר בערך שלה ולהביא את הבשורה שלה לעולם, כי העולם זקוק לאנשים כמוך, כי אנשים תופסים את עצמם הרבה פחות ממה שהם, כי אמרו להם שהם לא טובים במתמטיקה. אבל היי, יש להם דברים אחרים שהם טובים בהם ובזה הם צריכים להכיר ואת זה להביא לעולם.

אבל למה לעשות ספוילרים? צפו בראיון ותשמעו את פדות בעצמכם.

פאה: פאות טילי, בני ברק

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

הכותבת היא נשיאת ארגון הנשים "נפלאות", מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר