חרף אי השלמת המחקר

'מודרנה' הפתיעה: "חיסון הילדים שלנו מוכן, בטיחותי ויעיל"

שעות לפני דיון ה-FDA בחיסוני הילדים של חברת פייזר, גם חברת מודרנה מעדכנת: החיסון שפיתחנו עבור ילדים מגיל 5 יעיל ובטוח • בחברה מתכוונים להציג את התוצאות המלאות כבר בקרוב (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גם חברת מודרנה הודיעה היום (שלישי) כי חיסון הקורונה שפיתחה עבור ילדים יעיל כנגד הדבקה מנגיף הקורונה וכי הוא בטיחותי. ההודעה של מודרנה מגיעה שעות ספורות לפני הדיון במנהל התרופות והמזון האמריקני ה-FDA בו אמורים להחליט על אישור חיסון הילדים של פייזר.

מודרנה מסרה כי הניסוי שערכה נערך בשיתוף המכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב, בקרב יותר מ-4700 ילדים בגילאים 5-11. על פי המחקר, החיסון של מודרנה הראה יעילות גבוהה במניעת הדבקה כמו גם עלייה משמעותית בנוגדנים לנגיף ורמת בטיחות גבוהה.

תופעות הלוואי השכיחות שנמצאו בניסוי היו עייפות, כאבי ראש, חום וכאבים במקום ההזרקה, כולם חלפו תוך מספר שעות.

המחקר של מודרנה עדיין לא הושלם מבחינת האמינות האקדמית שכן הוא עדיין לא נבחן בביקורת עמיתים אך בחברה מסרו כי בקרוב תוצאות המחקר יפורסמו בכתב עת מדעי ויעברו את הביקורת הנדרשת.

כאמור, הערב יוצר מחקר פייזר בנוגע לחיסון שלה עבור ילדים, גם הוא נמצא יעיל במיוחד עם כ-90.7% במניעת הדבקה סימפטומטית. במידה והחיסון יאושר ב-FDA סביר להניח שגם בישראל יקבלו את ההחלטה ויאשרו את החיסון לילדים גם בארץ.

במקביל, בישראל נמשכת הירידה בנתוני תחלואת הקורונה, אתמול (שני) נמצאו 866 מאומתים חדשים מתוך 98,602 נבדקים לגילוי הנגיף. 0.88 אחוז בלבד מאומתים. בבתי החולים ישנם, נכון להבוקר, 249 חולים שמצבם מוגדר קשה, המשך מגמת הירידה של הימים האחרונים. מתוך החולים הקשים ישנם 139 מונשמים.

עד כה ישנם בישראל 3,915,254 מתחסנים מנה שלישית, 5,718,253 מתחסנים מנה שנייה ו-6,222,551 מתחסנים מנה ראשונה.

בתחילת השבוע, בישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לחיסונים מפני קורונה לילדים וצפה כי בקרוב יאשר ה-FDA את נתינתם לילדים ואז בישראל יחלו לחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר