"דרך ישרה"

ראש השנה לא' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת ראש השנה לא', שלישי, ה' כסלו תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף לא

*שופר עם ב"ד. *המספרים.

א. על תקיעת שופר בר''ה ביבנה וביו''כ של יובל אמר רב הונא ועם ב''ד, ומפרשינן מאי קאמר 1. לל''ק בפני ב''ד והא דאמרינן ועוד זאת היתה ירושלים יתירה על יבנה לא אתי דאין יחידים תוקעין שהרי כאשר השליח צבור סיים את התקיעה ביבנה לא שמע איש את קול אזניו מתקועיא דיחידאי אלא אתי דתוקעין בזמן ב''ד אפילו שלא בפני ב''ד, ודחי דאתי שתוקעין רק בפני ב''ד. 2. לל''ב ביו''כ ביובל כל יחיד חייב לתקוע וא''ר הונא עם ב''ד וזהו בזמן ב''ד, והא אמרינן תקיעת יובל דוחה את השבת בגבולין איש וביתו אינו אשתו דפטורה אלא איש בביתו ולעולם בזמן ב''ד, והא דאמרינן שביובל כל יחיד חייב לתקוע משא''כ בר''ה לא אתי ליחידים או שלא בזמן ב''ד אלא לבפני ב''ד, ובעי בננערו לעמוד ולא עמדו ועלתה בתיקו.

ב. המספרים בסוגיין 1. השירה בתמיד של שחר: בראשון לה' הארץ ומלואה על שקנה ושליט בעולמו, בשני גדול ה' שחילק מעשיו ומלך עליהם, בשלישי אלוקים נצב בעדת אל שגילה ארץ בחכמתו, ברביעי אל נקמות ה' שעתיד להפרע מעובדי כוכבים, בחמישי הרנינו לאלקים עוזינו על שברא עופות ודגים לשבח לשמו, בששי ה' מלך גאות לבש על שגמר מלאכתו ומלך, בשבת מזמור שיר ליום השבת לת''ק לעת''ל ולרבי נחמיה על שבת בראשית. 2. במוספי דשבת אמרו הזיו לך, ר''ת האזינו זכור ירכיבהו וירא לולי כי. 3. במנחת שבת אמרו אז ישיר משה מי כמוך ואז ישיר ישראל דבארה של מרים, ואמרו בכל שבת אחד ועד שהראשונה אמרה במוסף פעם אחת היתה השניה חוזרת פעמיים. 4. עשרת מסעות השכינה מקראי: מכפורת, לכרוב, מפתן, חצר, מזבח, גג, חומה, עיר, הר, מדבר ונתעכבה שם ששה חדשים שמא יחזרו בתשובה ואח''כ עלתה וישבה במקומה הראשון. 5. גלות סנהדרין מגמרא: מלשכת הגזית לחנויות, ירושלים, יבנה, אושא, יבנה, אושא, שפרעם, בית שערים, ציפורי, טבריא והיא עמוקה מכולן ומשם עתידין להגאל, ולר''א גלו רק שש גלויות.

שאלות לחזרה ושינון

א. תקיעת שופר ביבנה וביובל אמרינן ועם ב"ד (2)

ב. המספרים בסוגיין (5)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר