אם היה לכם עוד חשש

מנת הדחף מורידה ב-90% את הסיכוי למוות

מחקר ענק, שסקר 840 אלף מבוטחי "כללית" בני 50 ומעלה שנטלו את מנת הדחף, מצא כי ישנה ירידה של 90% בשיעורי התמותה לעומת אלו שלא חוסנו: "מוכיח את יעילותו" (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מחקר חדש שנערך ע"י מכון המחקר של "כללית", בשיתוף הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון והמכללה האקדמית ספיר, והתפרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) בכתב עת רפואי מפורסם, מוכיח - מעל לכל ספק סביר - את יעילות מנת החיסון השלישית, שישראל הייתה הראשונה לתת לאזרחיה, ושמדינות רבות בעולם כבר מחלקות.

ע"פ המחקר, שהושתת על 840 אלף מבוטחי "כללית" שנטלו את מנת הדחף, הנמצאים בקבוצת הסיכון של בני ה-50 ומעלה, ישנה אצלם ירידה של 90% בשיעורי התמותה - לעומת אלו שלא התחסנו בו.

החוקרים מסרו כי שיטת המחקר כללה משתנים רבים עבור מגוון גורמי סיכון לתמותה, "על מנת לנטרל הטיות אפשריות שיכלו לנבוע מפערי גיל, מין, מצב סוציו-אקונומי או תחלואה נלווית בין האוכלוסיות", לדבריהם.

"תוצאות המחקר מלמדות בצורה חד משמעית כי חיסון הבוסטר קשור באופן מובהק בהפחתת הסיכון לתמותה מקורונה, לרבות מזן הדלתא", אמר הד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בקהילה בכללית. "מעטות ביותר ההתערבויות בעולם הרפואה שניתן לייחס להן ירידה של פי עשרה בסיכון לתמותה, כפי שמצאנו עבור מנת הדחף".

"הממצאים מספקים מידע חשוב ומבוסס מחקרית לאוכלוסייה בישראל ובמדינות אחרות, שעדיין מתלבטות לגבי מתן מנת חיסון שלישית. הנושא מקבל משנה תוקף לנוכח ההתפרצות של זן האומיקרון והחשש מגל תחלואה נוסף", הוסיף הד"ר נצר.

"כללית" פרסמה בחודשים האחרונים מחקרים מקיפים נוספים, המוכיחים את יעילות החיסון והצורך בו למניעת תחלואה קשה או תמותה. באחד מהם, שהיא פרסמה לאחרונה, עולה כי בקרב בני נוער - בני 12 עד 18 - שקיבלו חיסון של פייזר נגד קורונה נרשמה יעילות של 90% במניעת הדבקה ויעילות של 93% במניעת מחלה תסמינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר