"דרך ישרה"

מגילה ז' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת מגילה ז', ראשון, טו' טבת תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף ז'

*אסתר לדורות. *אסתר ברוה"ק. טומאת ידים. *מצות פורים.

א. כתיבת אסתר לדורות ופרשת עמלק 1. למ"ד לא ניתנה להכתב, זאת בספר שמות, זכרון בספר דברים, בספר בנביא שמואל. 2. למ"ד ניתנה להכתב לדורות, זאת במקרא, זכרון בנביאים, בספר מגילה.

ב. מנין שאסתר נאמרה ברוה"ק והדחיות 1. ויאמר המן בלבו, ודחי דסברא שחשב שהוא הכי חשוב. 2. ותהי אסתר נושאת חן, ודחי דנדמתה לכ"א כאומתו. 3. ויודע הדבר למרדכי, ודחי שהבין טרסית מהסנדרין. 4. ובבזה לא שלחו ידם, ודחי ששלחו שלוחים וצוו כן. 5. קיימו וקבלו למעלה. 6. לא יעברו. 7. וזכרם לא יסוף.

ג. לטמא את הידים 1. באסתר מחלוקת. והצדדים, להו"א אם נאמרה ברוה"ק, ולמסקנא אם ניתנה להכתב. 2. בקהלת, פליגי. והצדדים האם רק חכמתו של שלמה, או ברוה"ק. 3. רות מטמאה. 4. שה"ש, נחלקו האם יש בזה פלוגתא דב"ש וב"ה, או דמטמאה לכו"ע.

ד. דיני מצוות פורים 1. משלוח מנות, ב' מנות לאדם אחד, ואפשר להחליף סעודה. 2. מתנות לאביונים, לשתי אביונים מתנה לכ"א. 3. משתה וסעודה, לבסומי עד דלא ידע, ודווקא ביום שנא' ימי משתה.

שאלות לחזרה ושינון

א. אסתר לדורות ופרשת עמלק (2)

ב. מנין שאסתר נאמרה ברוה"ק (7) והדחיות.

ג. הדינים בטומאת ידים (4) והמח'.

ד. מצוות פורים (3) ודיניהם

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר